Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Threaded View
-
29-03-13, 16:40 #11
Sv: Dagboken til Vibeke S
Hei Bente
så ikke svaret ditt før nå.
Jeg har skjønt såpass at statens normalområder ikke er noen fasit på hva som er normalområdet for den enkelte. Det har jeg mange eksempler på!
Det kan godt hende at min kropp har behov for et høyere nivå av Ft4 enn det som er innenfor normalområdet, det er i hvert fall ikke for høyt nå.
Det jeg lurer på er jo denne T3, men den er kanskje ikke av så stor betydning?
Jeg har jo merket dette før, at jeg har behov for en høyt nivå av B-12, vet ikke om dette kan være typisk når man har PCOS og tar metformin. Lindberglegen jeg år til ser dette hos flere av sine pasienter, og ei venninne med mye av det samme som meg trenger å ligge godt over 1000 på B-12 nivået for å fungere.
Jeg tror det kommer av dette, for etter at jeg tok sprøyta er jeg ikke kald lenger, er våken til langt over påskekrimmen, og det på tross av aktive feriedager sammen med min datter. Vi snakker ute i frisk fjell-luft fra tidlig til sent, kan ikke huske sist jeg var så sprek?
Det er utrolig merkelig å observere forskjellen. Verking i beina er borte. Jeg løper lett opp trappen, og drar ikke beina tungt opp trinn for trinn. Munnsår i tørre lepper er borte. Hoven og ru tunge er borte. Manglende matlyst er borte. Frost i kroppen er borte. Tørre øyene er borte. Søvnproblemer er borte.
Også kommer alt dette snikende tilbake en stund etter sist prøve. Ganske så merkelig, og egentlig ganske fascinerende.
Men skal følge med framover. Ta nye prøver hvert halvår, og til høsten er legen min tilbake som virker mer grundig enn han jeg var hos nå egentlig. Eller ikke grundig , men det virker jo veldig sånn at fastleger må følge normalområdene, mens de private , i alle fall den private jeg går til med min PCOS lytter mer til symptomer og stiller diagnose selv om prøvene ligger innenfor normalen.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker