Hei

Vel, dette går ikke akkurat strålende. Etter at jeg kom meg opp på 40 mcgr, sluttet jeg å respondere på høyere doser. Fikk formen opp på samme nivå som før jeg begynte med t3, men ikke høyere. Forsøkte meg på å øke dosen. Gikk temmelig høyt opp (105 mcgr). Nei, fortsatt ingen respons. Puls og temperatur var like lavt som tidligere. Blodtrykket ble heller ikke påvirket.

Det synes som om jeg ikke klarer å ta opp mer t3 enn da jeg gikk på levaxin og Erfa. Tenkte først at jeg kanskje var en av dem som trenger ekstra høy dose. (Det kan vel fortsatt være tilfellet) Men turde ikke lenger bruke den same høye dosen, så etter et par dager med høy dose, gikk jeg ned igjen. Er nå nede i 55.

Lurer på om det kan handle om rt3. Jeg vet at jeg ikke klarer å konvertere t4 til t3. Gjorde jo et nytt forsøk på t4 behandling i høst (ville se om jeg responderte bedre nå enn tidligere ettersom jeg hadde behandlet magen og hadde bedret binyrefunksjonen min). Jeg merket bare en svak bedring. Dessuten kunne man se på blodprøvene mine at ft4 hadde steget, ft3 var nærmest uforandret. Konsekvensen av det er vel at jeg sannsynligvis har høyt nivå av rt3? Revers t3 som blokkerer reseptorene for t3?

Inntil ny legetime tenker jeg at jeg bare får holde på denne teorien. Lurer på om 55 mcgr er passende dose å ligge på nå eller om bør ligge lavere. Har tenkt å gå ned litt å se hvordan det går.

Hvis det er slik at problemene mine handler om rt3, får jeg vel bare smøre meg med tålmdighet for å få det ut av kroppen. Noen steder leser jeg at det tar 6 uker, andre steder 8, andre igjen sier 12 uker, mens andre igjen hevder det tar ett (!) år. Prøver å speede opp prosessen ved å la ekstra leverstøtte (NAC).

Er usikker på dette. Hvis noen har noen gode innspill, er jeg takknemlig.