Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Pundas dagbok
Hybrid View
-
14-02-13, 09:50 #1
Sv: Pundas dagbok
Takk for svar Vigdis

Ja, har økt til 75 mikrogram levaxin om kvelden. Er det 25 mikrogram per uke eller per dag? Man skal visst ikke øke for fort? Ellers så skal jeg til Arendal 14 mars, han setter meg nok på Armour og hydrocortison håper jeg
Bare 1 mnd igjen.
Kevlin. Ja, det bekymrer meg veldig at ikke binyrene har blitt kontrollert før oppstart levaxin. Jeg har noen helvetes dager, unnskyld uttrykket. Jeg er forferdelig dårlig, må legge meg på sengen på dagtid, og sove. Enda mannen er hjemme, så jeg får sove så lenge jeg bare vil. Jeg har trykk i halsen, det er som en valnøtt sitter fast. Jeg er så dårlig at jeg blir redd, og lurer på om det er begynnelsen på slutten. Venstre siden av hodet føles som om det mangler, det har jeg hatt siste mnd, etter at jeg plutselig fikk nedsatt syn. Jeg har også blitt temmelig aggresiv, jeg vet ikke om det er fordi jeg er redd, eller om det kan være noe annet.6. Så følges ikke klare behandlingsråd opp heller selv om det står i ganske klar tekst her at binyresystemet trenger en sjekk og kansje også støtte under oppkjøringa av dosen.
Noe som ALDRI blir fulgt !
I morgen skal jeg til min nye fastlege. Da får jeg forhåpentligvis svar på blodprøvene.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
02-08-13, 07:34 #2
Jern
Punda

Hvis man har et genstridigt jern, der ikke vil gå op uanset tilskud i lange tider, da bør du rette opmærksomheden mod jod-selen-balancen. Jod, selen og jern hører sammen, og mangler der en af dem, eller alle, eller er der for meget af den ene og for lidt af det andet, da kommer dit jern ikke op uanset hvor mange sprøjter du får.
Problemet med tilskud af selen er - når man har jodmangel - at det i bedste fald vil det ikke gavne, og i værste fald falder stofskiftet yderligere fordi for meget selen ved jodmangel får T4 til at falde. Få taget prøver: selen blodprøve og jod i døgnurin for at se om du har jodmangel. I 14 dage op til urinopsamling skal du fjerne alle planteolier fra din kost undtagen oliven og kokos, fordi alt flerumættet plantefedt indeholder kemiske stoffer der "skyller" jod ud af kroppen og derfor kan det forfalske resultater af jod-i-døgnurin til at vise ikke-mangel, selv om man har jodmangel.
Hvis det viser sig at du har jod i underkanten eller direkte mangel, da er tilskud af jod en mulighed, men ikke uden også samtidig tilskud af selen hvis dit selen er også lavt (selen skal være øverst i ref.området hvis det skal nytte). Efter nogen tid, individuelt hvor længe, vil dit jern også begynde at kravle op. Det koster tid og tålmodighed, men du er kun 32 år og har masser af liv at leve. Det betaler sig virkelig, specielt hvis du også permanent fjerner det jod-fordrivende plantefedt, undt. oliven og kokos, fra dit kosthold. Armour gør det ikke alene.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-08-13, 12:57 #3
Sv: Jern
Heisann Anisa, og takk for svar. Du, det du sa ang jod stemmer. Dr Øverbye sa jeg mangler jod, og ga meg en hel liste med ting jeg skulle ta. (Som jeg tar.) Men når jeg ser etter, er ikke Jod nevnt på "handlelisten" jeg fikk. Noen som kan linke hvilket jodtilskudd de tar?
Resulatat Jod-døgnurin:
U-Jod/døgn 0,7 L umol/24t > 0,8
A s-insulin 1fastende 152 <160
S-C-Peptid 1fastende 1579 H 300-1480, øvre gense påvirkes av BMI (160 høy, 79,6 kg)
Binyrer:
A Kortisol i spytt kl.08 20,5 ref: 4,0-27
A Kortisol i spytt kl.22 7,6 H (høy) <6,0Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
03-08-13, 16:28 #4
Hei, i følge prøveresultatene, er det ihvertfall viktig å leve lavkarbo, og få ned C-peptid og insulin. Fortsatt god lørdag
-
04-08-13, 11:43 #5
Ja, får oppdatere litt. Jeg tror det er tid for økning, jeg er igjen like dårlig som før. Men funderer på om jeg skal øke med 15 mg i uken, eller ta 105 mg per dag
Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
04-08-13, 16:47 #6
Jeg økte fra 90 til 120 pr.dag da jeg trappet opp, og for meg funket det helt fint, men jeg har fulgt rådet til Anisa med og ta Armour rett før jeg legger meg.
-
31-08-13, 20:55 #7
Sv: Pundas dagbok
Jeg får oppdatere hvordan det går
Armour fungerer, over all forventning. Har selvsagt et stykke igjen, det tar jo tid. Jeg har datteren min hele uken, det er tidlig opp, levere til barnehage noen timer. Imens steller jeg litt i huset (eller ikke, om det ikke er dagen), ser forøvrig pent ut hele tiden, og rent. MEEEEN....fastlegen min har sluttet, og jeg ble overført til en komplett *****t. Jeg har ikke flere bytter før januar. Saken er at jernet mitt har vært under ref i et halvt års tid. Tallet står lenger oppe i tråden. Og jeg er svimmel, har totalt mistet appetitten, og tungen er sår. Det føles ut som om jeg ser gjennom et rør, sånn bomullsfølelse. Jeg har også hatt endel hjertebank og noen brystsmerter, men det trodde jeg var armourøkningen som gjorde. Jeg har time til endokrinologen (som ikke er intressert i å sjekke jernstatus Oo) den 4 september, nå til uken.
Glemte å legge til at jeg har tatt tilskudd de siste 2 årene, ulike merker. Fra januar til mars sank jern fra 46 til ca 8 eller noe der omkring.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
Lignende tråder
-
Tossa's dagbok.
Av Tossa i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 16-03-12, 10:27 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39

Svar med sitat

Bokmerker