Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Vibeke?

Det bliver interessant at se, hvordan dine hormon-tal ser ud nu... Hvornår regner du med, at resultaterne kommer? Det vil slet ikke undre mig, hvis dit TSH viser sig at ligge (meget?) lavt.

For to år siden, skrev du at din skjoldbruskkirtel var endel forstørret, på størrelse med en stor plomme. Hvor længe var den forstørret på daværende tidspunkt, og er den fortsat forstørret?
Takk for svar, Anisa Føler meg mye tryggere med dere her inne å konsultere med. Og hvis det så er at TSH nå ligger lavt, så er jeg jo i forkant av sykdommen på en måte, siden jeg nesten har forventet dette. (Og da slipper å lure på dette over lengre tid før jeg får det undersøkt og får behandling. Evig optimist )
Jeg tror ikke det tar så lang tid å få svar på prøvene, for jeg skal ringe hvis jeg ikke har hørt noe i neste uke. Han sa han skal ringe uansett, men om prøvene er fine kan det hende det glipper.
Skjoldbruskkjertelen var forstørret en god stund, men legen som kjente på den i september mente at strumaen nå var borte.
Så ca 1.5 år? (Men første gang jeg hørte at jeg hadde en liten struma var faktisk i 2006-2007)
Men hvor stor skal en slik kjertel være? Synes den er stor enda jeg....som en liten plomme? Men nå er den rund og fin og tyter ikke ut til siden som den gjorde da. Har heller ikke noe press i svelget eller denne fornemmelsen av at noe sitter fast der.