Skremmer meg dette..

Jeg hadde store problemer med muskelstyrken, spesielt i beina, i fjor vår og sommer før jeg begynte på medisiner.

Jeg driver (rettelse: drev..!) litt som hovslager på si, men jeg ble i løpet av et par måneders tid så gåen i lår og setemuskulatur at jeg bare ble stående å skjelve og kaldsvette - kan trygt si at jeg skremte livet av de fleste hestene som nok oppfattet dette som heller unormalt.. Ble muskelmessig helt flat og også armene og griperefleksen ble sterkt påvirket.

Fikk en slags nummenhet/prikking nedover underarmene og hendene som først kom og gikk og siden ble konstant. Fikk henvisning til bl.a. nevrografi og nevrolog, men mens jeg ventet på innkallinga dit var jeg på Heggeli og fikk både stoffskiftemedisin og binyrestøtte og ble etterhvert kvitt både nummenhet/prikking i armene og tildels muskelsvakheten i sete/lår. Så da timene med nevrograf og nevrolog kom hhv. 3 og 5 mnd. senere - fant de ingenting og jeg jeg måtte jo bare si at tilstanden var en helt annen nå enn da henvisningen ble gitt..

Men pga. mas fra arb.giver om "diagnose" og fastlegens motvilje mot denne medisineringen og hans spørsmål ved sykemelding, ble det så jeg fulgte opp med ny time hos ny overlege-endokrinolog for å vurdere disse "nye funnene" - dvs. de blodprøvefunnene de fant på Heggeli i de blodprøvene som endokrinologen aldri gadd å rekvirere.. Denne endokrinologen var mer imøtekommende og åpnet såvidt for at det kunne være problemer med binyrene, men trodde ikke at jeg hadde Addisons.. (Er det det eneste..!?)

Det ble derfor bestemt at jeg skulle trappe ned og slutte på binyrestøtten og ta nye prøver uten medisiner tre måneder frem i tid. Fikk forøvrig "tillatelse" til å fortsette med Erfa som før til tross for TSH=0,01..!

Og nå som disse tre måneder frem i tid har gått er formen i fritt fall og har vært det et par uker.. Og ingen ny innkalling..

Har fått tatt nye blodprøver av aldosteron, renin og DHEA-S hos fastlege i mellomtiden. DHEA er halvert siden siste måling og ligger nå nederst i normalomr., svar på to siste er foreløpig ikke kommet.. Skal nå til legen igjen med døgnurin for kortisolmåling og får forhåpentligvis også tatt stoffskifteprøver. Og så må jeg ta opp dette med vondter/svakhet/brennende muskler og fysioterapeutens utsagn om muskelatrofi..

Mener selv at det ikke er usannsynlig at tilbakevendende plager i etterkant av avsluttet medisinering har med akkurat avsluttet medisinering å gjøre og at man da må se på ev. behov for å gjenoppta noe av dette Og helst uten at man må kjøre seg helt i grøfta igjen og miste både familie og jobb..