Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Fra høyt til lavt?
Hybrid View
-
16-03-13, 11:31 #1
Sv: Fra høyt til lavt?
VibekeS,
Det er godt mulig at du er i ferd med at få lavt stoffskifte, og som du selv foreslår, så bør du få sjekket stoffskiftet, muligens få tatt Anti-TPO i tillegg. Og som altid, husk å få referanse verdiene i tillegg til resultatene, da er det mye enklere for deg å tolke prøvene, selv om legen måtte tenke at alt er "fint-fint".
-
16-03-13, 12:40 #2
Sjekk jern også.
Jeg husker ikke hva slags stoffskiftemeds du bruker? Bruker du noe med T3 i?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-03-13, 13:10 #3
-
16-03-13, 12:53 #4
Har du noen andre symptomer, annet enn kulde og tidlig i seng?
Det du skriver minner om en venninne av meg som ofte er frossen og med "likfingre" -
hun er til lymfedrenasje to til fire ganger i måneden.
http://www.alternativ.no/behandlings...fedrenasje.php
utsnitt fra teksten:
"Lymfesystemet
Lymfesystemet i kroppen vår ivaretar mange viktige funksjoner og er en viktig del av immunforsvaret vårt.
Lymfesystemet regulerer blant annet væskebalansen og frakter de hvite blodlegemene (lymfosyttene) rundt om i kroppen.
De hvite blodlegemene er helt avgjørende for immunforsvaret ettersom de bekjemper virus og bakterier
som har kommet seg forbi det ytre immunforsvaret, nemlig slimhinnene og huden.
Lymfesystemet er også en viktig faktor når kroppen skal utskille avfallsstoffer,
for når kroppen er ”forurenset” kan sirkulasjonen fungere dårlig. Det kan vise seg som smerter i muskulaturen,
hovne ankler, kalde føtter og hender, spenninger i hode/nakke, leggkramper, samt en generell stivhet i kroppen.."
Kanskje er mine følehorn helt på viddene, men utifra hva du skriver var det dette som datt ned i hodet på meg
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-03-13, 13:16 #5
Kvelin, takk for at du tenker høyt med meg. Det er flere ting her som stemmer, men jeg er mer innvendig frossen i hele kroppen om du forstår. Jeg har også hatt en svak vektoppgang, ca 4 kg, på tross av at jeg har vært mye flinkere med kostholdet (lavkarbo). Men skal absolutt sjekke det ut, vet om andre som har hatt nytte av dette!
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
16-03-13, 13:35 #6
Hm - det er vel kanhende mer sannsynlig at det er stoffskifte -mtp at det allerede har vært "ute og kjøre".
At lavt stoffskifte først har vært innom høyt; det er vel ikke akkurat uvanlig..
Jeg er kanskje litt langt nede idag
og tenker at det med lavt stoffskifte er så kronglete og finne veien tilbake til en kropp i (nogenlunde) balanse.
Og så fikk jeg det for meg at - hva som enn er på skeiss -
du ville være "bedre tjent" med en annen "systemfeil" enn lavt stoffskifte
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-03-13, 14:00 #7
Jeg får vente å se på de neste prøvene, før jeg vet noe mer. Men jet har jo svingt noe veldig, for i 2007 viste ft4 14 (ref 9-22) og høsten 2011 var den oppe i 29-30. I september var den nesten 23. Så jeg tror det er ganske sannsynlig at stoffskiftet beveger seg nedover, og da kan jeg jo være litt føre var og ikke vente til jeg er under referanseområdene før jeg setter i gang tiltak.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
17-03-13, 08:38 #8
Når jeg tenker etter, har jeg endel andre ganske karakteristiske symptomer også, tørr hud og treg avføring. Vet ikke om tørre øyne kan være et tegn på lavt stoffskifte? Trege muskler som også er litt ømme.
Samtidig er jeg like spent på B-12 nivået mitt. Husker ikke når sist jeg tok sprøyte, men det er kanskje 3-4 mnd siden? Men om det er så lavt at det har så stor innvirkning så må jeg kanskje vurdere å ta den sprøyta oftere enn hver 3. Mnd.
Jeg håper inderlig at det bare er B-12. Det eneste jeg ikke kjenner igjen fra før ved B-12 mangel, er denne fysingen og den trege avføringen (ca 2 ganger i uke).
Vi får se!Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Fra høyt til lavt
Av Pebles i forumet Lavt stoffskifteSvar: 32Siste melding: 11-11-11, 09:16 -
Fra lavt til høyt
Av Gekko i forumet Graves sykdomSvar: 12Siste melding: 15-07-11, 14:40 -
Fra lavt til høyt
Av Gekko i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 12Siste melding: 15-07-11, 14:40 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker