Hei Anisa

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Hej Lisbeth
Personligt ville jeg ikke være bekymret for at der ikke er gået 12 timer mellem natmedicinen og blodprøverne næste dag. Min holdning er, at det som måles er frie hormoner, dvs. fri T3 og fri T4, mens hormoner i Thyroid er proteinbundet, og derfor kan ikke måles med "fri-hormon-analyser" (så vidt jeg husker). Det betyder at kun de T-hormoner som allerede er "pakket ud" som respons til kroppens aktuelle behov (TSH) kan måles i blodet. Som jeg ser på det, måden som kroppen administrerer/distribuerer hormoner fra Thyroid-tabletter, er ret tæt på at ligne et hormon-mønster ved en normal skjoldbruskkirtel.
Hvad gør/mener andre "forum-kolleger"?
Da tar jeg tablettene som jeg har begynt å gjøre. For å være ærlig er jeg ikke veldig opptatt av stoffskifteprøvene, men hvis jeg først skal ta prøver tenkte jeg det kunne være greit at de ble så nogenlunde riktige. Grunnen til at jeg ikke er opptatt av dem er at jeg har en viss peiling på hvor de befinner seg.

Målte du din morgen-temperatur straks du var vågen, mens du endnu lå i sengen? Eller var du stået op for at hente termometer, eller gå på toilettet, eller noget andet?
Jeg målte den med en gang jeg våknet, liggende i sengen. Det eneste jeg gjorde var å åpne nattbordskuffen og ta ut termometeret. Men det er kanskje nok til at den stiger.

og så trækker 2-3 decimaler fra
Hmm, den skjønte jeg ikke
Skal jeg trekke ifra fordi jeg måler så sent på morgenen?
Eller fordi jeg har vært for urolig?
Eller noe annet?

Når man vil vurdere den daglige, normale temperatur, er det bedst at vurdere temperatur-range, i stedet af vurdere hver enkelt måling for sig.
Enig, det har jeg gjort tidligere. Jeg målte morgen, etter 3 timer, etter 6 timer og etter 9 timer. Så tok jeg en gjennomsnitt av de tre dagmålingene.
Men jeg vet ved flere målinger at temperaturen min gikk opp med 0,4 etter 3,5 uke på nattmedisinering. Etter det har den også steget. Der har jeg færre målinger, men jeg er ganske sikker på det.
Men da er det ingen grunn til å stresse med å nedmedisinere da, vel
Jeg er for øvrig iskald på hender og føtter, men varm ellers. Når jeg tenker meg om er jeg veldig varm Forstå det den som kan

Tusen takk for god tilbakemelding, Anisa