Hei igjen, noen husker meg kanskje igjen? For to år siden ble jeg dårlig, og fikk konstatert forhøyet FT4 Og struma. Mange av symptomene på høyt stoffskifte. Etter ett år var jeg bedre, men da hadde jeg fått vondt i gallen som ble operert ut med en grushaug som legen formulerte det som. Dette var i august 2012.
Jeg har det mye bedre, jobber bra og har ikke vondt mer. Men ting har endret seg siden jul. Og jeg lurer på om stoffskiftet nå begynner å synke?
Dette er symptomene.
Jeg er KALD, jeg fryser som jeg ikke har gjort på mange år. Sånn inn i benmargen kald. Fingrene og føttene er alltid kalde, og jeg kler på meg så mye ull at det nesten ser merkelig ut. Jeg ser jo at jeg har mye mer på meg enn mine kollegaer. Likevel fryser jeg.
Når jeg får disse frostbygene (stort sett fra 12-13 og utover dagen) blir jeg trøtt, kvalm, tørr i øyne, vondt i nakke,rygg.
Dette blir bare værre utover dagen, og jeg legger meg i 21-tiden.
Jeg prøver jo å trene, men når jeg er så kvalm er det ikke lett. I neste uke skal jeg forsøke å få trent kl 11om formiddagen forå se om dette hjelper.
Høres ikke dette ut som at stoffskiftet er på vei ned? Det er jo naturlig når det en gang varhøyt, mest sannsynlig på grunn av en betennelse i kjertelen.
Jeg har bestilt legetime på onsdag for å ta nye stoffskifteprøver.
Hvilke prøver skal jeg be om?
B-12, vitamin d3 og magnesium er det vanlige, samt FT4, FT3,
Men hva mer?
Selv om dette er ekkelt, er det langtfra så ille som da det var høyt. Da fungerte jeg jo ikke, og jeg var sykemeldt. Nå fikser jeg faktisk å avslutte en doktorgrad. Men skulle jo gjerne hatt noe mer energi....
Takker om noen gidder å hjelpe meg -igjen

Bokmerker