Sitat Opprinnelig skrevet av Pusen Vis post
..
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre annet enn å sole meg så mye som mulig
(bor i Spania og det er litt sol nå, men ikke akkurat bikini temperatur) og å spise sunt.
..
Jeg har lest på Forumet at i vinterhalvåret, så er ikke solstrålene sterke nok til at kroppen kan lage D3.
Samme gjelder om sommeren når skyggen er lenger enn din egen kropp;
da heller blir ikke solstrålene sterke nok.

Jo nærmere du kommer ekvator vil vinterhalvåret være kortere,
men den andre forutsetningen står - trur eg. Jeg har søkt på skygge, kortere, lenger osv -
og jeg mener da var Finn som skrev dette - men jeg klarer ikke å finne det nå

Selv har jeg ved høye inntak av visse kosttilskudd tatt Mariatistel (Silybum marianum) -
det er en urt som hjelper til og rense leveren:
Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Har spist mariatistel i lang tid - men uten at noen lege har anbefalt det. Utrolig fornuftig lege! Mariatistel har en masse gode egenskaper og en av dem er at den renser leveren. I sammenheng med stoffskifte er det viktig da det har betydning for dejodifisering av T4 til T3. Så intet dårlig tips. Lever og mage bør fungere så godt som mulig for at hormonene du spiser skal fungere så godt som mulig.

Mariatistel virker avgiftende på leveren ved at virkestoffet silibinin binder seg til utsiden av cellene og blokkerer inngangen for spesielle giftstoffer. Silibinin beskytter også leverceller ved å styrke deres antioksidant aktivitet. Mariatistel er nå anerkjent som en kraftig antioksidant. Den antioksidative virkningen av silymarin skal være 10 ganger kraftigere enn vitamin E.

Silibinin har også evnen til å regenerere skadete leverceller. Dette virker kun på normale leverceller og vil ikke stimulere til vekst av kreftceller. Mariatistel er praktisk talt fri for bivirkninger. Vanlig dose er ca. 500mg pr dag.

Du kan lese mer på f.eks: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/sily_mar.htm

Intet å være redd for å innta - kun gode erfaringer med mariatistel.
..