Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
08-11-07, 21:29 #38
Tja, ved lavt stoffskifte så kan det ta tid før prøvene viser noe, de hinker ofte lenge etter symptomene. Det tar typisk 6-8 uker etter symptomene før TSH begynner å stige, eller lenger tid.
Jeg skjønner at din skjoldkjertel gjør vondt akkurat som min gjorde og at du har symptomer akkurat som jeg hadde.
Min private anbefaling er å vente g se hva som skjer,hva prøvene sier.
og så hvis TSH ikke har steget ennå, bør du vite at det kan ta tid, og be om prøver etter kanskje to måneder. Det er ganske sikkert at din TSH en gang før eller siden begynner å hoppe i været og da får du en offisell diagnose. Uten den får du ikke levaxin på blå resept og det står ikke noe diagnose i journalen din.
Men det kan ta to måneer, eller tre, eller fire. Dessverre.
Jeg selv merket straks at thyroxin var noe for meg, varmen kom tilbake i føttene alleree etter en halv time-45 minutter, og når jeg kom opp i 125µg sluttet plutselig kjertelen å verke og jeg følte ikke elnger at jeg manglet ettellerannet hele tiden. Hadde hatt den følelsen i lang tid. Og en hel mengde typiske stoffskiftesymptomer, og til slutt fikk jeg den store trettheten også. den kom egnetlig ganske sent, resten av kroppen greide å kompensere lenge.
Og, alltid ta blodprøver om morgenen. Om ettermiddagen er TSH halvparten av morgenen......og hvis du holder deg våken hele natta før prøven kan muligens TSH bli noe høyere står det noen steder.
Husker ikke hva du driver med, jobber du eller går du på skole eller er du hjemme? har du ikke tid til å være krank?
nora
Lignende tråder
-
TSH for høj men t4 og t3 normalt?
Av AAbell i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 19-01-12, 20:44 -
Lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager?
Av Cherry i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-01-11, 09:50 -
Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
Av lady90 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-06-08, 19:58 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Hva er normalt energinivå?
Av cathrin i forumet Manglende ork til husarbeid og personlig hygieneSvar: 11Siste melding: 01-06-06, 14:44

Svar med sitat

Bokmerker