Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
13-02-13, 18:10 #1
Sv: Hæmmer kolesterolsænkende medicin D-vitaminet?
Hej kære Kevlin
Jeg har helt glemt denne sag... her er hvad svar jeg har modtaget fra denne superfine læge, tilbage i 2009:
Tak for Din flotte kommentar til vores oversigts artikel.
Vi har lavet en undersøgelse af 18.192 patienter henvist til Klinisk Kemisk Afdeling mhp. måling af D vitamin og hos i gennemsnit 45% af deltagerne fandt vi lavt D vitamin og hos 5% var D-vitaminet svært nedsat. Resultaterne gælder alle aldersgrupper lige fra spædbørn til de ældre på over 80 år. Mænd havde lavere D vitamin end kvinderne. Så D-vitaminmangel er et stort problem i Danmark!
Jeg har allerede grebet din ide med at forsøge at korrelere D-vitamin med cholesterol, men vil gøre det hos diabetikere. Mange af disse patienter får statiner.
Vi har en biobank med mere end 4000 type I og type 2 diabetikere så vi kan hurtigt se på disse værdier. Jeg har indbygget dit forslag i en protokol som jeg er ved at udfærdige i øjeblikket. Så skal jeg ud at søge financiering til undersøgelsen, men det er ikke let i disse krisetider.
Endnu engang tak for dine kommentarer.
Henrik Hey
Jeg prøver at finde ud af, hvor langt han er nået med at korrelere D-vitamin med cholesterol, eller om projektet løb tørt for penge... eller er blevet hindret af andre årsager (?), idet det ville jo undergrave statinernes "fortræffelighed", ikk' ?
Tænk bare... kun en binding til forskel mellem kolesterol-molekyle og D-vitamin-molekyle... Hvad har medicinalindustrien gang i ?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvad er orthomolekylær medicin?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 06-06-09, 12:07 -
Medicin-stop = bedring?
Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 0Siste melding: 03-04-09, 23:46 -
D-vitaminet stråler ned fra himlen
Av Anisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 20-03-09, 08:32 -
Medicin med modermælken?
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-03-07, 07:48 -
Stofskiftemedicin og antidepressivt medicin?
Av gitteh i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 09-03-07, 13:40

Svar med sitat

Bokmerker