Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Protein kan forgifte os
Threaded View
-
09-05-12, 21:07 #6
"Vi er alle forskellige"
Jeg tror bestemt, at jeg har forstået dig som det var din mening.
Tusind tak for din respons. 
Det er der ingen der siger i denne tråd, fordi tråden handler ikke om for eller imod lavkarbo. Tråden handler om "hidden agenda" mod lavkarbo, rettet mod sagesløse mennesker, agenda-forskere snyder til lavkarbo-frygten ved at levere propaganda i forklædning af videnskab.
Hvad angår dine ord om at "vi er så forskjellige" er det, for såvidt korrekt. For de friske... Men vi med hypothyreose har ikke den samme frihed til at trives og styre vægten, som de friske. Dermed er vores muligheder noget mere begrænsede, og almindelig ("afslappet") lavkarbo tjener hos os med hypothyreose, flere aspekter, hvoraf vægten er kun den ene, mens autoimmunitet er den anden - måske endda den vigtigste...
... så når vi er her, på stofskifte-forummet, kan det ikke nytte, at henvise til at "vi er så forskjellige at det som er lykken for en, kan være en meget dårlig løsning for en annen", fordi med ganske særlige og få undtagelser (som f.eks. Eirin
), er dem med hypothyreose der har kunnet styre deres vægt, er dem, der har omlagt kosten til almindelig lavkarbo, tillige med at mange af dem med Hashimoto's - de har oplevet at deres immune over-aktivitet er blevet dæmpet på almindelig lavkarbo, hvor almindelig kost har fejlet...
Der var folk her, der ikke kunne tåle hverken almindelig lavkarbo eller LCHF, hvor det senere viste sig, at (som så mange med hypothyreose) har de faktisk dannet for lidt af mavesyre og for lidt af bestemte fordøjelsesenzymer. Det var grunden til at deres krop afviste kostomlægningen. For mange blev det en AHA-oplevelse, at kunne begynde nyde maden, efter omlægningen, da de var begyndt at bruge tilskud af fordøjelsesenzymer, og pludselig var vi alligevel ikke så forskellige.
Hvis "vi er så forskjellige" skulle have lov til at være et argumnet, ville der ikke være nogen mening i at have et netsted som dette, fordi alt kan - i virkeligheden - affærdiges med at "vi er så forskjellige"... Det er virkelig et udtryk, der låser alle emner/samtaler fast, hvor det (udtrykket) anvendes. Derfor tror jeg, at udtrykket "vi er så forskjellige" hører bedre til en anden tråd her: Hva er lavkarbo?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
protein s og c mangler
Av Sture i forumet Medisinsk behandlingSvar: 2Siste melding: 30-07-12, 15:00 -
Protein kan forgifte os
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 09-05-12, 22:31

Svar med sitat

Bokmerker