Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Protein kan forgifte os
Threaded View
-
09-05-12, 09:10 #3
Sv: Protein kan forgifte os
Jeg er faktisk en av de som tror det ikke er helt ok for alle og kutte karbohydrater og kun erstatte dem med proteiner.
Ser en del som skal starte på "egkenkomponert lavkarbo", som fjerner alt i kosten som kan gi karbohydrater, inklusive grønnsaker og meieriproduketer, og som i tillegg fremdeles prøver og unngå fett. Det de pøser på med er proteiner, i haufer og lass.
Kroppen vår kan bruke protein til energi, men det er en krevende prosess for kroppen, og slett ikke det optimale.
Proteiner er i utgangspunktet kroppens kilde til vedlikehold og bygging av muskler, mens karbohydrater og fett er den naturlige energikilde.
Har sett veldig mange med "egenkomponert lavkarbo" som stort sett kun får i seg ...proteiner, og for det første ikke oppnår den ønska vektreduksjonen, for det andre ikke kommer over "the Atkins flue" og for det tredje ikke føler seg mette og tilfreds og sliter med magen.
Jeg tror på balanse og fornuft.
Det er like feil og si at vi bør kun spise proteiner slik enkelte forskere tror lavkarbo er, som det er og si at fett er farlig eller at alle karbohydrater MÅ unngås.
Jeg ble faktisk mektig imponert når sykehuset støttet meg i at min måte og spise på ut ifra min helse, er den optimale. Det eneste de stusset på er at jeg må spise minimum 2300 kcal i dag for ikke og miste mer vekt (jeg spiser mellom 2100 og 3500 kcal hver dag), men de mente dette skyldtes Graves......
Uansett, det er deilig og av og til møte leger som ikke går i vranglås når jeg sier jeg lever lavkarbo, men tvert i mot tar seg tid til og høre hva jeg spiser før de skylder på lavkarbo.
Lignende tråder
-
protein s og c mangler
Av Sture i forumet Medisinsk behandlingSvar: 2Siste melding: 30-07-12, 15:00 -
Protein kan forgifte os
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 09-05-12, 22:31

Svar med sitat

Bokmerker