Jeg mistet litt haka da jeg leste om det. Hva er det ikke disse forskerne klarer å komme ut med. Er det mulig!! ... tydligvis....

De må jo ha brukt helt ekstreme metoder, slik som at de kun har foret med reint protein uten annen næring. Det er i hvert fall det første jeg tenker.

Mulig jeg bommer litt på tall, men jeg vet at nærings kaka med karbohydrater, fett og proteiner kommer til værden etter første eller andre verdenskrig. pga av at folk led av dårlig ernering, og lite lunch på skolen. Det var da det ble inført brød til fokost og matpakke med brød osv. For der fikk skolebarn og arbeidere mer næring enn ellers. Før denne tiden så gikk det stort sett bare i grøt og suppe. Så ja, jeg forstår at ernerings kaka oppsto en gang i tiden. Men hadde de nå gjort forsking på hvilke ringvirkninger det har gjort på befolkningen så hadde de kanskje gjort noen forandringer på den. Men klart det er jo kjøtt og fett som er feilen. Ikke karbohydrater, og i hvert fall ikke sukker

Hvor mange har ikke blitt bedre eller friske av å kutte ut raske karbohydrater!?! Vet du, når man kommer til stammer som aldri har blitt påvirket av det moderne samfunnet så finner man mennesker hvor hjerte og karsykdommer, slag og slikt er nesten ikke eksisterende. Men kanskje det som mange ikke tenker på meg som jeg syns er skremmende er at disse menneskene har tennene som en perle på en snor. Mens vi moderne mennesker blir smalere og smalere i fjeset og får dårligere plass til tennende. Selv syns jeg engelskmennene er de mest ekstreme der. Tror ikke jeg har møtt på en som ikke trenger regulering for å rette på tanngarden.

Vet du, det fins kun en matsort man kunne ha levd på hele livet uten å ha fått mangler, og det er kjøtt. For her vil man få vitaminer, proteiner osv som kroppen trenger. Men skulle man ha gjort det så måtte det ha vært fra vilt og ikke oppdrett.

Jeg får vel nesten gi meg nå, for jeg tror jeg kan prate om dette i uendeligheten