Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
03-02-13, 14:40 #1
Sv: Begynner med Liothyorin nå - noe jeg bør passe på?
Paranøtter, ikke peanøtter

Kan anbefale now's nøtter, jeg kjøper via iHerb.
Bruk gjerne min kode ved første bestilling - da sparer du $5 - $10.
http://www.iherb.com/?rcode=QIR001
Paranøtter kalles Brazil Nuts på amerikansk - her er link:
http://www.iherb.com/Now-Foods-Real-...oz-340-g/13023
pssst: peanøtter er ikke det beste når du sliter med skjoldbruskkjertelen
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
03-02-13, 14:55 #2
Takk

Det skal jeg få tak i.
Har lest litt om binyrer m.m og ser at jeg kanskje bør høyere med Fe lager. Har alltid hatt gøy blodprosent men slitt med å lagre Fe.
Veldig kjekt å ha funnet dette stedet. Og få hjelp av med erfaring.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-02-13, 19:15 #3
Hvis du ikke har startet med Liothyronin: Vær klar over at det beste er å trappe langsomt opp. Start med å dele tablettene i 6-8 deler. Det tilsvarer 2-5-3.3 mcg T3. Øk hver 4. - 14 dag inntil du har den dosen du og legen mener er bra for deg. Mange opplever at de trenger flere doser per dag, det varierer fra 2-5 doser daglig. Du må prøve deg frem hva som er best for deg. Går du rett på 20 mcg T3 er det mange som opplever hjertebank på en svært ubehagelig måte. Kroppen må venne seg gradvis til Liothyronin. Husk også på at det er smart å herme kroppens utslipp av hormoner, mest T3 på morgenen og deretter trappe ned gradvis utover dagen. Hvor korte eller lange intervaller du trenger mellom dosene må du også prøve deg frem med.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-02-13, 20:34 #4
Hei
Tusen takk for den infoen. Jeg syntes det var rart at legen ikke hadde skrevet noe på resepten så jeg spurte på apoteket. Fikk da beskjed at ejg kunne ta hele dosen sammen med Levaxinen. Mente jeg hadde lest noe at det var lurt å dele opp dosen nemlig.
Jeg skal begynne i morgen tidlig.
Ha en fin kveldFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-02-13, 16:43 #5
Hei

Nå har jeg vært på Liothyronin i ca 2 uker. Herlig
Jeg har fått livet mitt tilbake. Bruker 75mikrogram levaxin (som er det samme som før) om morgenen sammen med 10 mikrogram Liothyronin. Tar også 10 mikrogram en gang mellom lunsj og middag. Det er utrolig hvor godt det virker. Er opplagt og orker mye mer på ettermiddagen. Sover ikke middag lenger. Jeg krysser alle fringre for at det fortsetter slik. Nå er det blitt slik at jeg må finne på ting for jeg så opplagt. Har vært 2 ganger på kino uten og sovne og det er mange år siden sist.
Tusen takk for rådet om å dele opp Liothyroninen, jeg merket i begynnelsen at jeg hadde hjertebank og følte meg litt ør men det forsvant når jeg fordelte det omtrent som anbefalt.
Jeg har følt meg som en vriompeis med alle besøkene hos legen det siste året derav "navnet" men nå kan det endres.
Ha en strålende uke
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-02-13, 06:50 #6
Sv: Begynner med Liothyronin nå - noe jeg bør passe på?
Hyggelig å høre at du har det bedre. Vær oppmerksom på at kroppen din kanskje vil ha mer T3 etterhvert. Det er umulig å vite hvilken dose du trenger, om den du har nå er passe eller ikke. Det er individuelt. Ellers er det fint at legen din ikke satte ned Levaxindosen din da du fikk Liothyronin, mange gjør det, og resultatet blir som før: underdosert.
Har du sjekket D3, jern og B12? De bør ligge godt oppe i referanseområdet, de har stor betydning for deg når du har hypotyreose
-
18-02-13, 15:11 #7
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
11-03-13, 16:09 #8
Hei igjen
1 mnd med Liothyronin og alt er bra. Har fått svar på blodprøvene
T3 2,4 (1,3-2,6)
T4 11,9 (9,5-22,0)
STH 0,06 (0,4-4,5)
S-Kobalaminer 441 (175-700)
S-Folater 20,1 (>8)
S-ferritin 81 (18-240)
S-Jern 23,2 (9,0-34)
Resultatet er forenlig med subklinisk hypertyreose eller overdosering av tyrosin.
Bruker idag 75mikrogram levaxin og 10 med liothyronin. Er anbefalt og kutte en dag i uken med levaxin.
Formen er som sagt veldig bra Dvs er ikke så trett lenger men har heller ingen av symptomene som er beskrevet for hypertyreose. Noen som har noen kommentarer til disse verdiene?
Takk på forhånd;)For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
11-03-13, 16:47 #9
Hei vriompeis

Du nevner at du ikke trenger navnet ditt lenger, men jeg foreslår at du beholder det en stund til. Dette fordi du har blitt anbefalt å gå ned på medisin samtidig som du sier du har det fint. Vær lojal mot deg selv, ikke mot TSH-tyranniet legene styrer etter.
TSH blir ofte supprimert ved tilførsel av T3. Glem TSH.
Subklinisk hypertyreose eller overdosering, det må være lest ut fra TSH. Du har endelig fått T3-en din opp i referanseområdet (opp mot 85 %) og føler deg bra, er det da noen grunn til å forandre på det?
T4 ligger på 19,2 % i referanseområdet, overdosert?
En ting til, det er FT3 du har tatt?
Og jeg ville beholdt navnet inntil jeg hadde fått alle utskrifter av alle prøver fra legekontoret
Lykke til videre, ikke la noen ta fra deg den fine formen
-
11-03-13, 16:51 #10
Jeg har en kommentar til at du skal kutte ned på Levaxin. Jeg ville vurdert om det er rett vei å gå. Det er mange holdninger blant leger når det gjelder dosering. Noen mener at Liothyronin ikke skal overstige 10 % av thyroideahormoner som tas. Grunnen skal være at det er slike tall hos en frisk kjertel. Andre sier maksimalt 20 % T3 tilskudd. Andre sier at når T3 settes inn, skal Levaxin settes ned tilsvarende.
Hvor havner du da? På samme sted som nå, eller verre, vil jeg tro. Det vil si at du muligens ikke blir bedre.
Anbefaler deg å søke litt på nett og se hva du finner om dette temaet, og gjør deg opp en mening selv om hvordan du ønsker at behandlingen skal være
Lignende tråder
-
Vi begynner å tvile på Osloakutten
Av Mod i forumet AdvarslerSvar: 11Siste melding: 22-04-14, 20:08 -
Hvorfor jeg skal passe på med de syntetiske sødestoffer?
Av Cirkeline i forumet Helbred og kostholdSvar: 6Siste melding: 22-09-10, 09:03 -
Når begynner Liothyronin å virke?
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 15-08-07, 18:20 -
Det begynner å skje noe
Av JoJo i forumet SolskinnshistorierSvar: 1Siste melding: 07-08-05, 17:20

Svar med sitat

Bokmerker