Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
03-02-13, 13:30 #2
Sv: Begynner med Liothyorin nå - noe jeg bør passe på?
Heisann og velkommen hit
Rådene du får av meg vil være helt anderledes enn det du er vant til å høre fra skolemedisinerne. Men jeg går ut i fra at det er derfor du har kommet hit? Neste gang du legger ut prøvesvar er det viktig å ta med referanseområder. Dette forsi de varierer fra laboratorium til laboratorium. Da er det lettere for oss andre herinne å gi deg råd og å uttale oss om prøvesvar.
Virker umiddelbart som om du har problemer med omdanningen fra T4 til T3, dette ut fra verdiene dine. Stjeler derfor et råd fra Anisa (som er en meget dyktig erfaren bruker herinne) om at du bør ta 4-5 paranøtter per dag. Dette gir deg et godt tilskudd av selen som er viktig sporstoff som hjelper deg å omdanne fra T4 til T3.
I forhold til jerntilskudd så er det særdeles viktig å ta jern minst 6 timer unna stoffskiftemedisinene dine. Jern hindrer opptak av stoffskiftemedisiner.
Iforhold til kostholdet ditt vil jeg anbefale deg å bli enda mer restriktiv på inntak av kabohydrater, særlig i form av kornmat. Kornmat inneholder antbeite stoffer som er som gift å regne for alle mennesker, men som er særlig for oss med autoimmune sykdommer. I tillegg bør du slutte å være redd for fett. Fett er en god og viktig næringsform sørlig for oss som sliter med hormoner. Nå når du har begynt å ta T3 er dette svært belastende for binyrene dine og de vil trenge fett for å fungere optimalt.
Den lange perioden du har gått uten tilstrekkelig mengde T3 har slitt på binyrene dine som trenger dette hormonet for å fungere optimalt. Binyrene dine produserer hormonene cortisol og aldosteron. Denne produksjonen blir skadelidende under mangel på T3. Mange av oss har fått føle på dette. Når man så begynner med T3 klarer ofte ikke binyrene å henge med og du vil slite. Cortisol er nemlig nødvendig for å få stoffskiftehormonet inn i cellene der de skal gjøre jobben sin. Disse to hormonene jobber derfor tett sammen i kroppen. Derfor skjer det veldig fort for binyrene når du nettop har begynte å ta T3. Det vil kreve en større innsats av dem som de ikke nødvendigvis klarer fordi de er svekket av lang tids hormon mangel. Et tilskudd av salt hver morgen vil også være bra for binyrene dine. En halv ts løst opp i vann hver morgen vil gjøre deg godt.
Lignende tråder
-
Vi begynner å tvile på Osloakutten
Av Mod i forumet AdvarslerSvar: 11Siste melding: 22-04-14, 20:08 -
Hvorfor jeg skal passe på med de syntetiske sødestoffer?
Av Cirkeline i forumet Helbred og kostholdSvar: 6Siste melding: 22-09-10, 09:03 -
Når begynner Liothyronin å virke?
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 15-08-07, 18:20 -
Det begynner å skje noe
Av JoJo i forumet SolskinnshistorierSvar: 1Siste melding: 07-08-05, 17:20

Svar med sitat

Bokmerker