Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Du sier TSH har økt, men hva skjer med FT3 og FT4?
TSH er jo bare signalet som sendes fra hypofysen og sier ikke mye om hvordan stoffskiftet oppfører seg i kroppen, spesielt om du også har positiv TRAS.
Om du har lav d-vitamin, B12 og/eller ferritin, så vil kroppen ha problemer med og kunne bruke Levaksinen. Det kan også være at kroppen ikke omdanner FT4 til FT3 godt nok, og da må det enten Lio eller naturthyroid til for at kroppen skal få det bedre.

T4 og T3 var innenfor normalområde. Spurte ikke denne gangen hva T4 var, har vel stort sett ligget mellom 16-22 når jeg ikke har vært hypo ihvertfall.. har vært nedi 11-12 når jeg har vært hypo, men denne gangen altså normal.. vet ikke verdien på T3, og vet egentlig ikke om det tidligere har vært målt heller.. Tror ikke d-vitamin er målt, men B12 var nok normal for det ble målt b vitaminer, derfor de fant ut at jeg har for lite folat. Så vil da anta at b12 er normal. Ferritin vet jeg heller ikke, men har målt tidligere og beststandig hatt gode jernlagre.. TRAS tror jeg heller ikke har blitt målt noen gang, ikke det jeg kjenner til.. Fikk beskjed om å øke med 25 mikrogram å ta nye prøver om 3-4 uker, tror ikke d va tenkt å ta andre prøver enn T3 og TSH.

Når er det man bør bli henvist til endokrinolog? Har aldri vært der, og fikk beskjed av lege om at så lenge T3 er normal er det ikke noe indikasjon på å bli henvist.. men en ting er jo prøvesvar, det andre er jo hvordan symptomene er. Har hørt om levothyroxin kunne være aktuelt, men så lenge T3 er normal er det visst ikke det. Så jeg har i bunn i grunn bare fylt på med mer og mer tyroxin nå i 16 år, men føler at symptomene blir fler og at det tar kortere og kortere tid mellom hver gang dosen må justeres. I tillegg har jeg nå da antistoffer. Har hatt d tidligere, men er mange år siden. Er vel lenge siden det har blitt sjekket sist også..