Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Hybrid View
-
01-02-13, 15:00 #1
Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson
Takk for god-bedring hilsener. Pc'n hjemme er i streik, og jeg skal skynde meg å legge inn en post før jeg går fra jobb og tar helg.
Influensan gikk greit, det tok en uke med elendighet, men det var det. Trodde jeg skulle slippe unna influensaen siden jeg ikke kan huske at jeg har hatt influensa (ihvertfall som voksen). Men i år slapp jeg da altså ikke unna.. Håper dere har gått fri.
Vel, jeg skal ikke kaste meg på t3 sånn med det samme. Er usikker på om det vil virke for meg. I ettertid ser jeg at Efra gjorde lite godt for meg. Hadde et ubehag som forsvant da jeg sluttet. Overdosesymptomer, selv på lav dose. En befrielse å slutte. Levaxin hadde jeg bedre effekt av, selv om den kun var dårlig. Bestemte meg i høst for å gi levaxin et nytt forsøk før jeg skrinla det helt. Premissene er tross alt svært forskjellig enn da jeg brukte deg sist. Da var magen et ukjent kapittel for meg. Har nå kommet mye lenger med magen og binyrene er nok bedre. Har brukt levaxin i 11 uker. Trappet opp fra svært lav dose. Er ikke imponert over effekten denne gangen heller. Sist fikk jeg effekt etter ett (!) år, nå har jeg en svak effekt, moderat bedring av sympteomene. Men det monner ikke ordentlig.
Bekymringen er at siden det tyder på at jeg ikke tåler t3, så vil ikke t3-behandling alene være noe for meg? Eller virker det på en annen måte med døgnrytmedosering? Når jeg har lest P. Robinson-boka og på bloggen (skumlest riktignok) har jeg lest med det for øyet: Hvorfor fungerer ikke metoden på alle? For jeg har jo fått med meg at han skriver nettopp dette. Men jeg har ikke sett noen teorier på hvorfor det er sånn. Om noen ahr det, gi et pip
Synes at når metoden nærmest blir framstilt som "Redningen" for stakkars stoffskiftepasienter, så bør det også nevnes litt om teorier/antakelser for hvorfor ikke metoden er suksessfull for alle. Så vidt jeg husker er det en ganske stor prosentandel... ?
Jeg er ikke fedig med magebehandlingen min. Min mage er svært gjenstridig. Det kommer fremdeles ut forsteininger. Er oppgitt over at det tar så lang tid, hadde sett for meg at jeg skulel være i havn med behandlingen for lenge siden. Jeg driver å fremdeles.
Vel, da øsnekr jeg alle en god helg!
klem fra Rufus
-
02-02-13, 07:57 #2
Har du under alle disse årene fått målt reverse T3 Rufus? Det jeg funderer på, men det kan være helt feil, er om problematikken ligger på T4 og ikke T3. På STTM skrives det en del om de som sliter med omdanningen fra T4 til T3, og i stedet for å få en sunn og normal omdanning, ender med skyhøye reverse T3 nivåer http://www.stopthethyroidmadness.com...18/reverse-t3/. Når du først er inne i forskningens land på hva som virker og ikke virker, ville jeg nok testet kun T3 også. Hvis du gjør det, husk å starte svært forsiktig med 2.5 mcg, og øke hver 4-5. eller i verste fall helt opp til hver 14. dag.
Jeg fikk dessverre ikke målt rT3, så jeg vet ikke hvordan det lå før. Det jeg vet er at jeg fungerte ikke godt nok på thyroid, jeg fungerte skikkelig elendig på Levaxin. Hyggelig å høre fra deg
Det står mer om reverse T3 her http://thyroid-rt3.com/• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-02-13, 17:10 #3
Hei Vigdis. Takk for svar!
Jeg har vært uten nett i lang tid, derfor treigt svar.
Jeg sliter garantert med kovertering av t4 til t3. Det gjorde jeg før og det gjør jeg nå. Siste blodprøver viste at t4 hadde økt, men t3 nesten var på samme nivå, kun en svaak økning. (dette var på t4-behandling). Jeg målte rt3 for noen år siden. HUsker ikke helt hva jeg regnet det ut til. Brukte "forumlaen" i Stop the Thyroid madness og fikk et tall som indikerte for høyt rt3.
Men! Jeg har bestemt meg. Jeg prøver meg. Nå trapper jeg ned t4, og så begynner jeg om noen uker. Snakket med lege og har fått resept på t3. Skal lese meg opp i mellomtiden. Blir spennende dette
-
07-03-13, 18:16 #4
hei alle sammen

Jeg tenker å begynne nå. Har trappet ned og sluttet med t4. Resultatet er at jeg er temmelig hypo og min hjerne henger ikke helt med. Jeg har derfor litt tungt for det, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte dette. Har fått med meg at det anbefales å ta første dose 1,5 time før du vanligvis står opp. Jeg lurte på om det dreide seg om 1,5 time før jeg ville våknet av meg selv (kl 9) eller om det er når jeg står opp for å dra på jobb (730 - hinsides av tretthet). Har vel konludert at det er det siste Robinson anbefaler. Om noen mener jeg har misforstått dette, vær så snill og gjør meg oppmerksom på det
Jeg har også fått med meg at jeg må starte forsiktig siden jeg fremdeles har t4 i kroppen, men samtidig har jeg fått med meg at man må gjerne opp i en deldose på morgen/natt på 10 mcgr for å ha noen form for effekt. Å starte med 10 mcgr blir nok altfor heftig. Har vel bestemt meg for å prøve 5. Men det er kanskje også for mye? Er 2,5 det riktige?
Skal jeg starte med å ta bare en dose om morgenen, eller skal jeg starte med en gang med flere doser om dagen?
Så det jeg har tenkt er: Starte med 5 mcg klokka 6 i morgen tidlig. Deretter tenkte jeg å prøve 2,5 mcgr på formiddagen. Prøve dette noen dager.
Om noen mener jeg er på ville veier, så si fra
-
08-03-13, 07:07 #5
Det kan hende at det er litt tøft å begynne på 5 mcg. Jeg ville delt hver tablett i 6-8 deler, altså 2.5-3.3 mcg og begynt der. Om det går greit første dagen, kan du jo øke til 5 mcg neste dag. Hjertebank er så ubehagelig! Jeg håper at du kan få enda bedre form nå Rufus

Det kan være lurt å ha CT3M dosen lav inntil du har funnet det rette tidspunktet. Så øker du T3, eller thyroid. Begge deler kan brukes.
Du vil sikkert kjenne behov for mer T3 når du starter, du sier jo at du kjenner at du er hypo. Så ja, jeg ville nok begynt med 3 doser, sett om det holdt. Jeg trengte vel 5 doser for å holde det gående i starten. Da jeg ble bedre, kunne jeg ha lengre intervaller mellom dosene, så jeg gikk ned til fire doser per dag
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
09-03-13, 10:51 #6
Tusen takk for svar, Vigdis
(vet jo at du ikke er i form selv for tiden).
Jeg gjorde som du skrev, tok ca 2,5 - 3 mcgr som startdose i går. Tok tilsammen 20 mcgr i løpet av dagen fordelt på 4 doser. Nå er jo jeg helt i startfasen og er ganske forvirret når det gjelder hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg finner vel mer ut av det framover. Lettere å skjønne boka når du er i gang, kanskje..?
Har jo kuttet ut levaxin og gått i kjelleren. Fått tilbake mange gamle symtomer som har vært borte lenge. Tror ikke jeg orker å bare stå på 20 mcgr i døgnet særlig mye lengre. Jeg vil forsøke å ta mer ganske snart. I morges tok jeg førstedosen kl 5, tok da 5 mcgr. Det kjentes ikke for mye ut (ingen ubehagelig reaksjon). Så prøver på høyere førstedose kanskje allerede i morgen. Det er vel ikke helt etter boka, men hvis jeg passer nøye på temp og puls og blodtrykk så tenker jeg at det er rimelig trygt....(?)
Kommer tilbake når jeg er littegrann mer erfaren....
-
10-03-13, 08:41 #7
Jeg skjønner at du er utålmodig. Men ta det bittelitt piano, det kan lønne seg. I allefall når du merker at du begynner å nærme deg fulldose skal du roe litt ned. Da kan 2.5 mcg være det som setter dosen på plass. Og da kan det å gå løs med storslegga gi ubehag. Følger du opp med blodtrykk og temp og puls og forsøker å følge med på form og symptomer? Samt skrive ned alt du tar av medisiner og kosttilskudd? Det krever litt jobb i begynnelsen, men det kan gi deg masse verdifulle opplysninger du kan dra nytte av.

Jeg lå på 70 mcg T3 på det meste og 55 mcg på det laveste. Hvor du har det bra vet ingen. De fleste ligger mellom 40-70 mcg, noen få trenger mer. De ekstreme trenger opp til 150-200 mcg. Men de er svært få. Antar at de har et gedigent problem med opptak, få T3 inn i cellene?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
10-03-13, 14:08 #8
Hei og takk

Ja, jeg skal være forsiktig. Har tenkt å komme meg opp i 40 mcgr og så ta det litt mer rolig fra da av. 20 mcgr er så langt unna behovet mitt at jeg tenker at jeg må komme meg opp ganske fort. I dag var førstedosen 10 mcgr klokka 0415 (sov som en stein etterpå). Nå er klokka tre og jeg har tatt 30 mcgr så langt. Føles mye bedre enn i går (da var jeg et vrak). Så jeg har ikke helt bestemt meg for om 35 eller 40 mcgr skal bli totalen i dag.
Skriver ned symptomer og tar ofte blodtrykk og temperatur. Selv om jeg ennå ikke helt har skjønt hvordan jeg skal bruke alle dataene. Jeg jobber hver dag, og i løpet av arbeidsdagene blir det vanskeligere å notere dette (det er uaktuelt å ta temp og blodtrykk på jobb), får nøye meg med å notere symptomer og heller fokusere på BT/temp i helgene. (Har forresten straks ferie, det er litt beleilig)
Bare for ordnes skyld.... jeg tok det på 7 deldoser...
Lignende tråder
-
Laboratorietester og kosttilskudd Paul Robinson anbefaler
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 0Siste melding: 01-04-12, 16:33 -
Cirkadisk døgnrytme og kortisol av Paul Robinson
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 2Siste melding: 30-03-12, 01:08 -
Paul, can your CT3M be used by those who use syntetic T4/T3 also?
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 5Siste melding: 16-03-12, 11:00 -
Question to Paul - too much fT3?
Av Kevlin i forumet Recovering with T3Svar: 3Siste melding: 14-03-12, 09:48

Svar med sitat

Bokmerker