Hmm... man kan også komme i melatoninunderskud, så man får mere og mere svært ved at sove i det hele taget... er du sikker på, at du har taget melatonin på den "rigtige" måde og længe nok? Den fulde effekt af melatonin kommer først efter et par måneders korrekt brug. Sover du ellers i totalt mørke?

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
Leser at man kan ta opptil 200-300mg 5-HTP. Så stor dose har jeg aldri prøvd så derfor lurte jeg på om du hadde noen erfaring med denne. Og - det er helt naturlige stoffer? Ikke noe kjemisk?
Jeg ved desværre ikke om det er syntetisk. Men med tanke på, at stoffet fremstilles af aminosyren Tryptofan - vil jeg bestemt tro, at du har ikke noget at frygte. Heller ikke de anbefalede doser, da stoffet er identisk med det der findes indirekte i kosten i forvejen og kroppen skiller sig af med evt. overskud på sædvanlig måde.

Det er også en meget nyttig oplysning, at "bliver man meget træt, har man sandsynligvis ikke brug for det" og så må problemet være noget andet end underskud af netop dette stof. Jeg læser det som om denne "træthed" er den eneste bivirkning, der fremkommer hvis kroppen i forvejen ikke mangler det.