Saltfattig kost reducerer også aminosyrerne ​​lysin, arginin og ornithin. Hvilken effekt på helse har mangel på disse aminosyrer kan læses om her.

Det ser ud til, at udbredelsen af salt-fattig kost, følges tæt af stigende forekomst af hypoaldosteronisme...

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Lavt aldosteron kan te seg på underlig vis. Hvem skulle tro at det å ha problemer med å stå stille en stund har med hormoner å gjøre?
I fortiden (B.T. dvs. Before Thyroid) kunne heller ikke jeg stå stille oprejst i mere end ½ minut af gangen. Jeg måtte have overkroppen hvilende på albuer, når der f.eks. skulle vaskes op ved køkkenvasken. Nu, flere år efter at jeg skiftede til Thyroid, de sidste fire år med "nat-Thyroid" som er en udpræget binyre-venlig metode, kan jeg stå stille så længe jeg har lyst til, og jeg kan småløbe 1 km til supermarkedet inden lukketid, uden at være det mindste forpustet eller have hjertebank når jeg når frem... Jeg vejer 15 kg for meget, jeg nyder tobak, jeg træner aldrig og jeg er 60 år gammel, så det er altså den omvendte verden, som Thyroid-tabletter og kroppens egne hormoner tryller frem.