Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
Tråd: Nykomling som søker svar
-
18-07-08, 06:22 #21
jeg har ved begge mine graviditeter fortsatt på den "gamle" dosen (nå sist hadde jeg 125 for dagen) til jeg var ca 10 uker på vei. Så har jeg begynt å øke, får alltid svar max to dager etter prøvene er tatt, ofte dagen etter...
Så det går sikkert fint å vente de dagene det tar til du er hjemme igjen! Du kan jo bare stikke innom og få tatt ei blodprøve uten å snakke med legen din først og, de ringer jo om du må øke!
(det gjør de hvertfall her)
Og gratulerer med spiren forresten! Håper du får det lettere enn meg, stoffskiftet mitt var helt på tur og er det fortsatt, 4,5 mnd etter, fungerer ikke i det hele tatt, og var sykmeldt meste av sv.skapet...
-
20-07-08, 18:43 #22
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
Ser du har fått svar allerede men.. Du kan trygt vente til du kommer hjem fra ferie. Så lenge du er velmedisinert og uner ref nivå så er det ingen fare..
Kan jeg bare spør om hvor lang tid det tok før du hadde stoffskiftet ditt under kontroll?
Og hva slags verdi siste prøve var på?Solstrålen
-
30-07-08, 18:11 #23
hei
Da er jeg 8 uker på vei
Har vært hos fastlegen og tatt en rekke blodprøver.
Jeg begynte med medisin i desember 2007, 0,025mg og har siden da økt til 0,075mg om dagen. Jeg vet ikke hva TSH var da jeg ble gravid med antagelig rundt 4. Jeg har nå økt til 0,075 oh 0,100mg annen hver dag, i samråd med legen. Skal ta ny blodprøve om 4 uker.
Håper dette går bra -
Heidi
-
30-07-08, 20:08 #24Hildemor Gjest
Gratuuuuuuulerer
Går sikkert kjempebra skal du se
-
24-02-09, 23:12 #25
Etter graviditet.... ??
Hei
Jeg er 37 uker på vei, graviditeten har gått veldig bra så langt. TSH har vært lav nesten hele svangerskapet, nå de siste mnd rett i underlant av ref område. Legen ville allikevel at jeg skulle fortsette på samme dose som den siste tiden, 125mg Levaxin - med ny blodprøve denne uken.
Når er det vanlig at man reduserer dosen etter graviditet?
Det er jo litt treghet i systemet.
Vil jo helst ikke ende opp med for høyt stoffskifte heller.
Har det noe å si at man ammer i forhold til dose?
Noen som har tips, erfaring, råd etc til tiden rett etter graviditet?
takk, heidi
-
24-02-09, 23:24 #26baremei Gjest
Sv: Etter graviditet.... ??
Jeg økte med ca 50% i løpet av svangerskapet, men skulle redusere til 1/3 av den da totale dosen dagen etter fødselen. Jeg var skeptisk til så stor reduksjon, men det viste seg å stemme bra for meg.
Du tar mindre dose enn jeg gjorde, så hvordan det bør være for deg tør jeg ikke mene noe om. Mener å huske at jeg til slutt landet på det samme som du tar nå.
Jeg ble ikke hyper, men var i fantastisk form de første par månedene. Hvorfor formen ikke holdt er en helt annen historie, full av knuter og dill og dall, og det har jo tydeligvis ikke du, så jeg foreslår at du hører på legen din (som åpenbart ikke blir stiv av skrekk av litt lav TSH, og det er bra) og bare koser deg med babyen når den kommer.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte (:
Av rosaelefant i forumet Helbred og kostholdSvar: 17Siste melding: 01-11-10, 16:52 -
Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte(:
Av rosaelefant i forumet Helbred og kostholdSvar: 15Siste melding: 26-10-10, 12:24 -
Nykomling som søker svar
Av HeiDisign i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 13-01-08, 09:46 -
Gode råd til en slapp nykomling???
Av Grete :-) i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 22-03-07, 10:47
Svar med sitat
Bokmerker