Jo, det er ganske høyt og mange danner nok fT3 med den dosen.
Men noen må ha høyere dose og hvis du ikke merket tendenser til hjertebank kan det hende du skal opp enda litt.
For å få best mulig opptak bør en ikke ta Levaxin sammen med mat, og særlig ikke jern om kalsium.

Jeg har avtalt med legen at jeg styrer dosen selv og for lov å komme til blodprøve når jeg vil selv. Det ligger et ferdig utfyllt skjema på laben.
Mitt intrykk er at flere leger syns det er en ok ordning.

Hvis dosen skal endres er det et fint prinsipp at man ikke endrer denne i utide. Skal den endres er det for bestandig - i utgangspunktet - men klart men må jo gå ned hvis en får det dårligere.
Så syns jeg det er viktig å vite hvor stor dose man tåler, for da legger man dosen litt under det, og da kan det ikke bli bedre.
Leger har jo en "ordre" å holde seg til i behandlingen. Hvis de ikke gjør det kan de få kritikk.
Den går stort sett ut på at blodprøvene skal være slik friske mennesker har dem, eventuellt med TSH ned mot 0,2 hvis det er nødvendig.

Men ikke alle har det best mulig på de premisser, og må finne sin egen dose - så får blodprøvene bare bli som de blir ........
syns jeg.