Har ikke vondt i øynene men har mistet mye av synet.
Jeg har bare 15 % syn igjen og har en synsvinkel på 20 grader.
Synet startet og forsvinne sommeren 2008, og oktober 2008 sjekket de stoffskiftet og det ble konstantert hypothyrose. Januar 2009 sjekket de anti-TPO og jeg fant etterhvert ut at det betyr Hashimoto. Det første lille året jeg var stoffskiftesyk hadde jeg en pressfølelse i øynene; nesten som de ville poppe ut, men det gav seg etterhvert. I senere tid har jeg fått Sjøgrens, og trenger nå øyedråper og øyesalv siden tårene mine ikke lenger er bra nok.
Jeg har hele tiden vært en "vanskelig" pasient som ikke ble frisk / fikk normale tall og tåler også doseøkninger ekstremt dårlig.
Oktober 2011 var jeg på Aker og da sjekket de også TRAS, og den var positiv og jeg fikk da også diagnosen Graves. Nå spekulerer de i om Graves har vært til stede hele tiden eller om det plutselig dukket opp.
Normalt sett behandler de Graves, men i mitt tilfelle med flere andre sykdommer, lar ikke det seg gjøre. De kan heller ikke gi meg betablokkere selv om Graves kan føre til at pulsen er slitsomt høy i lange tider. Rent tilfeldig oppdaget jeg at sitron faktisk lindrer litt, og senere har Anisa lagt frem denne linken i denne tråden https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14875
Sitron anbefales varmt fra meg.