Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
13-01-13, 23:13 #1
Sv: nu er jeg lidt forvirret
Jeg har både positiv anti-Tpo og positiv TRAS, og har altså pr.definisjon både Hashimoto og Graves.
Det betyr at jeg får symptomene fra av og til den ene, av og til den andre og av og til fra begge samtidig.
Jeg sliter også med veldig vonde ledd, men dette mener legene skyldes andre ting.
-
13-01-13, 23:23 #2
tak bente
jeg er dog bare stadig ikke helt overbevist om at track er trab eller tras - for jeg kan slet ikke finde info om det nogen steder - også en underlig måde rheumatologen skriver det på .
men ja jeg tror på det for nogengange når man falder over graves på nettet synes jeg stadig mange symptomer passer .
hvad hælder du så til er du til meget nemt at blive tynd eller kraftig - jeg kan dårligt drikke et glas vand før jeg tager på - synes jeg tiltrods for at tallene ligger godt nu nemlig .
hvad mener de der er galt med dine led ?
jeg var ned og få taget røgten af hænder- fødder - hjerte og lunger for ikke så længe siden så bliver spændene om de kan se forandringerne der
-
13-01-13, 23:51 #3
Hej. Du finder nok ingen, der som BenteR ved, hvad hun taler om, når det kommer til forskellige thyreoidea-antistoffer. BenteR har dem alle sammen.
Der må være noget galt med den søgning du foretager, siden du ikke kan finde noget... Prøv at læse denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12924
Eller søg på nettet med ord Thyreoidea autoantistoffer, eller Thyreoidea receptor antistof, eller på engelsk Antithyroid Antibody osv. Der er masser at finde.
TRAS, TRAB og TRAK er synonymer af hinanden = det samme. Se dem alle nævnt her: http://www.lab.dk/show.asp?kode=NPU03577
(Der er ikke noget som hedder "track", det må være lægens stavefejl)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-01-13, 23:57 #4
Tak Anisa

jeg er nu slet ikke i tvivl om bentes mening det var blot pga af måden theumatologen havde skrevet det på med track - det gav ikke rigtig mening for mig . det var den stavelse jeg ledte efter
jeg kigger lige lidt på linkene du sendte - mange tak
-
14-01-13, 15:11 #5
Jeg mister vekt; spiser over 3500 kalorier pr dag og likevel mister jeg vekt. I en periode ca 100 gram i uken, men de siste ukene har jeg ikke mistet noe spesielt. Jeg lever lavkarbo og glutenfritt som svært mange andre stoffskiftesyke
Når det gjelder leddene min sa reumatolog at jeg har polynevropati, men nevrolog snakker om at det "bare" er parastesier, evt nerve/muskelsykdom. Jeg har slitasjegikt i hendene og nedsatt følelse, styrke og bevegelse i hele venstre side. Jeg har også to typer psoriasis, så det vurderes om jeg kan ha fått psoriasisartritt.
Jeg blir innlagt i neste uke for og sjekke hva som ligger bak; de vurderer opptil flere forskjellige ting, så det blir intressant og høre hva de kan utelukke iallefall.
-
14-01-13, 17:04 #6
det var godt nok meget at tabe sig - ved så stort et kalorieindtag så på det plan mærker du slet ikke hashimotos også ?
ved ikke om man kan sige det men hvilke symptomer er du mest præget af - graves eller hashimotos ? ( jeg prøver lige at lære
)
det er da ellers flot de indlægger dig til nærmere udredning og spændene hvad de finder ud af - håber de kan udlukke en masse så du får et helt klart billede af hvad der er galt . og hvad der kan gøres
-
14-01-13, 19:50 #7
Det forandrer seg hele tiden;
Når Hahimoto dominerer så er jeg ekstremt trøtt, ukonsentrert, håret blir riset, neglene tynne og sprø, jeg fryser, får tørr hud, har lav kroppstemperatur; 35,8, og føler meg generelt som noe katten har dratt med inn og har uregelmessig puls.
Når Graves dominerer har jeg stort sett alltid mer energi (selv om jeg aldri har det slik jeg hadde det før jeg ble syk), har høy puls, oftest over 120, får flatt og tørt hår, kjenner meg veldig urolig, temperaturen stiger og ligger omtrent slik "normale" mennesker har det; rett over 37, jeg svetter enormt mye og går med en følelse av total utmattethet selv om det bobler inne i meg fordi jeg har lyst til og gjøre forskjellig. Jeg sover bare fem seks timer i døgnet mot de ti timene jeg trenger når Hashimoto dominerer.
Når Graves dominerer har jeg svingende blodsukker og får svært ofte epilepsi-anfall og følinger + veldig mye vondt i muskler og ledd.
Andre ganger er symptomene fra begge sykdommene sterkt til stede, og noen ganger er det bare ei suppe der jeg ikke klarer og se hva som hører til hvor.
Lignende tråder
-
TRAS, TRAB, TRAK normalværdi?
Av SIM76 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 27-06-11, 09:26 -
Tilbakefall av Graves for andre gang
Av Lille Løvet i forumet Graves sykdomSvar: 11Siste melding: 20-03-11, 09:04 -
tras, anti tpo og sånn...hva er det?
Av isa1 i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-08, 10:24 -
TRAS, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 15Siste melding: 11-06-06, 00:37 -
Thyreoidea sykdommer, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO, TRAS
Av Anne Ma i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 08-06-06, 19:50

Svar med sitat

Bokmerker