Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
13-01-13, 14:26 #3
Sv: Forvokst skjoldbukjertel (struma) Blodprøver innenfor "referanse området" Hjelp!
Hej Frokawaii
Har du været undersøgt lige efter at din mor har opdaget din struma, da du var 6 år gammel? Kan du spørge din mor, om I var til læge med det, og om din mor evt. husker hvilke prøver var taget dengang, og senere?
Var antistof-prøver taget, og jod i døgnurin - dengang eller senere?
Hvis antistof-prøver viser negativt, da er det meget sandsynligt, at en kronisk jodmangel kan få kirtlen til at vokse, selv op til en enorm størrelse - dvs. proportionelt: jo større og længeværende jodmangel, jo større struma. Jodmangelen vil også reducere stofskiftet og dermed vil man opleve alle symptomer på hypothyreose (lavt stofskifte). Jodmangel-hypothyreose er vist den eneste type af hypothyreose, der er reversibel, når man effektivt behandler jodmangelen.
Med hensyn til valg af læge, er der blandede tilbagemeldinger om lægerne på Volvat, med overvægt af (så vidt jeg husker) ret skuffende tilbagemeldinger. Særlig når man skal af med så mange penge, som konsultationer på Volvat koster.
Som jeg læser dit indlæg, lyder det som om du kunne have langt større gavn af at opsøge læge Siri Abel i Oslo. Du kan læse et par kommentarer om denne læge her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13264• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
"Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 14-11-10, 21:28 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 24-03-09, 20:04 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
I dag fikk eg diagnosen "Akutt Struma"
Av Vibbedille i forumet PresentasjonerSvar: 9Siste melding: 07-02-09, 15:05

Svar med sitat

Bokmerker