Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Som jeg sa i den andre tråden din kan det bli litt kraftig kost å hoppe rett fra 10 til 20 mcg Lio. Jeg anbefaler deg å øke 2.5 mcg av gangen, og øke hver 4. - 14. dag utfra reaksjonene dine. Det å øke langsomt tror jeg er ukjent for både din lege og mange andre. Lio har kort levetid, derfor er det ofte lurt å ha flere doser med Lio utover dagen. Derfor bør du teste ut om det fungerer bedre med flere enn en dose, mange har 2-4 doser daglig. Lio har en slags bølge effekt i kroppen. Den virker, da er du på toppen av bølgen, deretter avtar virkningen. Så er kunsten å finne hvor stor avstand dt skal være mellom dosene. I tillegg bør du herme kroppen slik at dosene er høyest tidlig på dagen, og lavere senere på dagen. Det er også individuelt hvor sent siste dose skal være. Noen kan ikke ta Lio etter kl 16, da får de ikke sove. Andre, som meg, trenger T3 for å sove godt.
Takk for svar!

Ja, kanskje jeg skal dele opp Lioen (også dosen jeg går på nå) i flere doser utover dagen. Nå merker jeg ikke lenger effekten av dosen jeg tar uansett men. Kanskje jeg kan få en effekt av den ved å dele den opp? Har ikke så stor tro på det, men jeg vet jo ikke. Alt må prøves!

14. januar skal jeg ta nye blodprøver. Spørsmålet nå er vel hva slags strategi jeg egentlig bør legge meg på. Om jeg skal øke Lioen sakte i tillegg til Levaxinen som jeg allerede har økt. Overdoserer jeg, kan jeg alltids gå ned på Lio igjen. Levaxindosen har kroppen vært oppe i (og tålt godt) før, så den er jeg ikke redd for.

Dette ble mye rotete tankespinn, men. Takk igjen, Vigdis