Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Du kan jo ringe legen og spørre om du kan øke og beskrive det du sier her? At du har effekt, men at den er kortvarig. Det er ganske vanlig å dele opp dosen. Men kunnskapen om dette hos leger er så som så. Noen leger baserer seg på opplysning fra legesteder, andre lytter til pasientene og blander begge informasjonskanaler
Nå skal jeg ha en oppfølging på telefon om knappe to uker, så kanskje jeg skal prøve å holde meg til da. Han merker nok allerede at jeg sliter med tålmodigheten, og det har tross alt bare gått 3 dager siden jeg begynte med Lio

Kan jeg gjøre noe skade ved å ta feks 20 mcg i stedet for 10 EN dag, bare for å prøve? Jeg mener at hvis 10 mcg (i ett inntak) gir meg kortvarig, men litt bedring, er det kanskje 20 mcg spredd utover flere doser daglig som kan heve nivået til der det bør være (eller i hvert fall nærmere). Og hvis halveringstiden er så kort er det vel ikke noen krise om jeg merker at jeg har overdosert, siden effekten uansett er borte etter noen timer?

Eller kommer jeg til å forårsake et sammenbrudd for binyrer og andre organer som trenger tid på å venne seg til Lio i utgangspunktet?