Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Hybrid View
-
05-12-12, 22:46 #1
Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson
Har en lang sykehistorie som har resultert i ME-diagnose
Thyroid Erfa fra november 2012.
-
06-12-12, 11:27 #2
Jeg er ikke helt enig i at du bør begynne med hydrokortison. Jeg antar at du ikke har funnet det nøyaktige tidspunktet for når du skal ta CT3m dosen din, og at den ikke er optimal.
Du kan nok også finne tidspunktet om du våkner til omtrent samme tid hver natt og føler ubehag og har problemer med å sovne igjen. Da er jeg temmelig sikker på at det er tidspunktet hvor kroppen ber om kortison, men ikke får nok. Om du har det slik, sett vekkerklokka på dette tidspunktet. du skal ha minst 10 mcg T3 i denne dosen. Noen trenger helt opp til 25 mcg T3 i CT3M dosen for å vekke opp binyrene og få dem til å jobbe.
En jeg kjenner gikk fra lavt til høyt kortison på tre måneder med denne metoden
Du sier ingenting om samlet dose du bruker nå, thyroid og Levaxin?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-12-12, 12:10 #3
Tusen takk for svar! Det var vel noe sånt jeg hadde tenkt (!) men synes det er vanskelig å finne noe mønster i søvn/oppvåkning. Ser også at jeg har oppgitt feil dose Thyroid i forrige innlegg, fra og med i dag står jeg på 45 mg Thyroid og kun 75 mcg Levaxin 1 dag denne uken ( siste uke i nedtrapping). Nå klarer jeg ikke engang å finne ut av hvor mye T3 det er i min nåværende dose, sier litt om formen. For å få 10 mcg T3, hvor mange mg Thyroid må jeg ta, tro?
Er veldig lysten på å optimalisere behandlingen uten hydrokortison, så kanskje jeg skal avvente til jeg kommer opp i høyere dose Thyroid?
Nå fant jeg frem til dette på Erfa sine hjemmesider:
Note: Dessicated thyroid 60 mg is usually considered equivalent to thyroglobulin 60 mg, levothyroxine sodium (T4) 0.1 mg or liothyronine sodium (T3) 25 mcg.
Da skal vel min nåværende dose (fra og med i dag) på 45 mg Thyroid gi 18,75 mcg t3 og 75 mcg t4?
Har en lang sykehistorie som har resultert i ME-diagnose
Thyroid Erfa fra november 2012.
Lignende tråder
-
Laboratorietester og kosttilskudd Paul Robinson anbefaler
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 0Siste melding: 01-04-12, 16:33 -
Cirkadisk døgnrytme og kortisol av Paul Robinson
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 2Siste melding: 30-03-12, 01:08 -
Paul, can your CT3M be used by those who use syntetic T4/T3 also?
Av Vigdis i forumet Recovering with T3Svar: 5Siste melding: 16-03-12, 11:00 -
Question to Paul - too much fT3?
Av Kevlin i forumet Recovering with T3Svar: 3Siste melding: 14-03-12, 09:48

Svar med sitat

Bokmerker