Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Threaded View
-
27-11-12, 13:28 #28
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Hei mummimamma! Dette med syre-base har jeg lært litt om hos Dr Øverbye. Fra boka hans, og også da jeg hadde konsultasjon der. I boka står det bl.a at du helst må bruke et elektronisk måleinstrument når du måler PH i urin. Han skriver: "Målingen med strimler, såkalt tørrkjemi gir dessverre falskt inntrykk av tilstanden fordi tørrkjemi bare registrerer frie positive ladninger; mens et elektronisk måleinstrument registrerer den totale mengden spaltbar syre."
Et sånt elektronisk måleinstrument får du kjøpt på Clas Ohlson. Jeg husker ikke helt hva jeg betalte, tror det var 599,-. For å kalibrere det, kan du koke opp vann og avkjøle. Da kan du stille det inn på 7.0. (Det som er med denne måleren er at du må holde den ganske lenge nedi væska før den avgir rett svar. Den er litt treig kan du si).
Jeg er også ekstremt sur, og i tillegg til kostholdsendring (som er den viktigste faktoren), har jeg fått beskjed om å gjøre følgende:
Ta Urbase (Det er et basepulver som du får kjøpt på helsekost)
Ta enzymer før hvert måltid (helsekost)
Bruk samarin eller nyco fruktsalt
Drikk mere vann
Bruk naturlig detox fra medicmarine.
Det finnes lister på internett der det står hvor sure/basiske matvarer er. Verstingene er: Kaffe, sukker, brus, sjokolade, alkohol, røyking osv. Men det visste du sikkert..... Lykke til med å bli mer basisk
Sist endret av knokkel; 27-11-12 kl 14:53
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker