Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
26-11-12, 20:50 #10
Sv: Gravid hjælp !! Lægen siger at jeg skal trappe helt ud af min medicin !
Det er meget fine tal. Der er nok takket være dem, at du er blevet gravid eller at du ikke har aborteret (risikoen hvis man bliver gravid med for lave hormonniveauer). Alligevel - for at være helt sikker, bør du forlange at T4 og T3 bliver målt i frie værdier (FT4 og FT3), simpelthen fordi der er forskel og mens de totale tal siger "for meget", kan de frie tal sige OK eller for lidt... Det er set før, specielt under graviditeter.
De ligger på grænsen til, hvad lægestanden mener skal være HYPERthyreose, men der er rigtig mange, der netop skal ligge øverst i ref. for at trives, og hvis de er gravide, for at der er hormon nok til rådighed for fosteret. Med de tal har du en rimelig sikker chance at føde et 100% sundt barn.
Det vil være totalt uhensigtsmæssigt at ødelægge så gode tal, endda under graviditeten! Mit personlige TSH ligger så det ikke kan måles og har gjort det i snart 7 år. Jeg har ikke hyperthyreose, og min knogletæthed er nu bedre end den var for 25 år siden... Lad dig ikke skræmme. Det er meget fine tal, ikke mindst for en som er gravid.
Måske kunne det alligevel nytte, prøve at tale med lægen (med din mand til stede)? Når lægen før har taget chancer med at udskrive Armour i Danmark, kan han måske alligevel formå at reflektere også over graviditet-aspektet? Men bevar benene fast plantet på jorden. Intet er sikkert før det er sikkert, og i mellemtiden må du tage vare på dig selv og din mave, på jeres egne præmisser.
Andre opinion's ?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hjälp till nu.... så vi slipper beställa vår medicin på internet!!
Av Admin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 05-10-11, 09:22 -
Helt ny, hvilke prøver skal tas
Av Srts i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-05-11, 12:55 -
Hjælp, plz... hvad skal jeg bede min læge om nu?
Av Marejka i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 29-05-10, 15:24 -
Hei, er helt ny her inne. Er endelig gravid i femte uke med prøverør.
Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifteSvar: 69Siste melding: 29-03-10, 21:21 -
Besøg hos lægen
Av Marisse i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 06-06-07, 10:32

Svar med sitat

Bokmerker