Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
17-11-12, 20:56 #3
Sv: Internasjonalt Tyreoideasymposium
Tankevækkende. Tankevækkende... Af alle verdens endokrinologer, er Anthony Weetman den mest (hypothyreose)patient-fjendtlig og arrogant nok til at løfte sine fordomme offentligt. Hans definition af "thyrology" er TSH+T4+levothyroxine. Ingen grund til at studere thyreoideasygdomme yderligere fordi behandlingen er såre enkel (ironi anvendt) og når den ikke virker - fejler patienten noget psykisk. Og ham vil Tyreoideagruppen hædre med en prisoverrækkelse?
Det er ingen undskyldning, at Tyreoideagruppen "har fått i uppdrag" at hædre denne amatør! De kunne have sagt nej, men sagde ja! Prisen er stiftet af et lægemiddelfirma, Thyreoideagruppen er sponsoreret af Nycomed, Genzyme og GE Health, så hvorfor ikke også krybe i støvet for Novo Nordisk? Et par semestre i faglig og personlig integritet, på lægeskolerne, ville ikke skade.
For mig at se, for læger med lyst til at hænge sammen med Tyreoideagruppen, er patienter som ikke reagerer på lægernes geniale behandlingsformel: TSH+T4+levothyroxine - en uvelkommen onde, som er i vejen for deres fornemme, faglige interesse for.... teoretiske thyreoideasygdomme hos.... robotter! Hos levende mennesker er thyreoideasygdomme alt for kedelige for disse geniale, højt begavede lægelige.... teoretikere! Selvfølgelig er patienterne som ikke bliver bedre af genistregen TSH+T4+levothyroxine - psykisk syge!
Det var tider, da en læges dygtighed blev målt i succesraten i behandlingen af sygdomme og i patienternes trivsel. I dag nøjes det absolutte flertal af læger med at rose hinanden og danne en stærk, uigennemtrængelige fællesfront mod patienterne. Overdragelsen af prisen til verdens mest thyreoidea-patient-fjendtlig læge, Anthony Weetman - taler sit eget, tydelige sprog: Til helvede med patienter, hvilket er et verdensomspændende problem, patienterne over hele verden er dømt til at leve med, og som nogle reagerer på!
Der er skrevet tonsvis af ord om forholdet mellem læger og patienter. Sidst i sidste uge har skribenten Richard C. Senelick MD i Huffington Post beskrevet 5 grunde til at patienter mistror deres læger:
- Min læge lytter ikke
- Ventetid på lægetime er for lang
- Min læge er ligeglad
- Læger tjener for mange penge
- Min hund får mere respekt hos dyrlægen, end jeg får hos min læge
It's A Dog's World
- Min læge lytter ikke
Two women with goiter, were walking down the street and a talking frog said, "Kiss me and I'll turn into an endocrinologist."
One of the women scooped up the frog and and put him in her shopping bag.
The other women said, "Aren't you going to kiss him?"
Her friend replied, "Hell, no! A talking frog will talk to me more than my endocrinologist!"• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Anthony Weetman regarded as a "brilliant endocrinologist" in Scandinavia
Av Mod i forumet Hostile medical policies on the planet Thyroid (English only)Svar: 2Siste melding: 23-11-12, 18:43

Svar med sitat

Bokmerker