Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    55
    Meldinger
    30

    Standard Hjertebank ved doseøkning

    Hei kjære medsøstre og brødre! Trenger litt råd og veiledning. Ble operert for svulst på skjoldbruskkjertel og måtte fjerne halve denne etter fødsel i 07. Prøvde lenge uten medisinering, men måtte til slutt kaste inn håndkle og prøve. Prøvde først Levaxin, men denne tolte jeg dårlig. Etter nok en periode uten, startet jeg opp med Armour. Disse reagerte jeg også på, fikk veldig angst og skjelvinger ved høy dose. Gikk da ned og det gikk bedre. Har alikevel ikke følt meg frisk, så jeg prøver nå å kombinere med litt Levaxin i tillegg. Prøver nå å øke Levaxin noe, men kjenner etter ca 14 dager på veldig uro i kroppen og hjertbank. Er dette vanlig og noe som en skal "holde ut", før det blir bedre, eller er det et tegn på at en skal trappe ned igjen???? Legen min er sykmeldt, så der er det lite råd og veiledning å få akkurat nå

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Re: Hjertebank ved doseøkning

    Hvordan er blodprøvene dine og hvolken dose tar du?
    Og har du gått helt uten medisiner ei stund og gått rett på dosen du tar nå?

  3. #3
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Hjertebank ved doseøkning

    Problemet ditt kan være pga ulike årsaker. Den ene faltoren man skal ta i betraktnig (hvis jeg forstod deg rett) er at du har beholdt deler av kjertelen og dermed har en grad av egenproduksjon. Det andre som jeg blir litt usikker på er om du har en kreftdiagnose. I såfall så skal du ha en suprimert TSH som på sikt kanskje vil dempe din egenproduksjon i den delen av kjertelen du har igjen. Slik jeg forstår deg gikk du lenge uten medisiner. Det kan ha medført en belastning på binyrene dine som kan forklare symptomene du sliter med når du øker medisindosen din. Du bør i høyeste grad få testet dine binyrer.

  4. #4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Lightbulb Sv: Hjertebank ved doseøkning


    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det andre som jeg blir litt usikker på er om du har en kreftdiagnose. I såfall så skal du ha en suprimert TSH som på sikt kanskje vil dempe din egenproduksjon i den delen av kjertelen du har igjen.
    Sofiemor har skrevet om det d. 24. marts 2009 (signatur-tråden):

    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofiemor Vis post
    Jeg blir behandlet med Levaxin etter struma-operasjon og påfølgende lavt stoffskifte. Etter at jeg begynte med 50 mcrg daglig fikk jeg en ro i kroppen som det var lenge siden jeg hadde følt på, og det var deilig. Men så gikk F4 litt ned (11), og jeg følte meg jo mer eller mindre sliten og syk hele tiden, så legen ville at jeg skulle øke dosen med 100mcrg i uken. Etter to uker ble jeg mer og mer urolig inni meg og ble stresset av alt og ingenting Det har nå gått 6 uker etter doseøkning, og jeg er fortsatt like urolig og ustabil i humør. Dette er veldig slitsomt og jeg lurer på om noen kan si noe om de har opplevd noe lignende. Det var jo så liten doseøkning. Kan den virkelig gi så store utslag? Da vil jeg heller være småsyk og rolig til sinns
    Veldig takknemlig for svar
    Det lyder som om Sofiemor har hele tiden reageret skidt på Levaxin, og derfor er tiden nok inde til at skifte Levaxin ud med Thyroid, hvor alle thyreoidea-hormoner er allerede pakket ind i transport-proteiner, som "pakkes ud" efterhånden kroppen har brug for dem, hvorfor kroppen ikke behøver at trækkes med, på skift, hormonfald og stigninger fra tabletter, hvis indhold kommer ind i kroppen på en gang, når tabletten tages....

    Det er, i hvert fald, ikke løsningen at holde fri fra Levaxin, så hellere skifte medicinen ud, fordi vedholdende hormonmangel kan man faktisk dø af...

    Enig med Blondie.

    Skifter man til Thyroid (eller bare fortsætter med Levaxin) efter at man har haft længere perioder helt uden medicin, da bør og skal dette gøres med samtidigt at leve konsekvent binyre-venligt og sørge for rette tilskud der støtter binyrefunktionen. Enten det eller bør man indstille sig på permanent halvdårligt liv, fordi tabletterne alene er ikke nok.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  5. #5
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    55
    Meldinger
    30

    Standard Sv: Hjertebank ved doseøkning

    Takker for svar! Enig i at det ser ut til at jeg toler levaxin dårlig! Har hatt en veldig stri høst med ny jobb og studier. Arbeidsmengden har økt fra 50 til 100%. Ser heller ikke bort fra at dette har påvirket formen i negativ retningKanskje på tide å gjøre noe godt for binyrene, alt henger sammen

Lignende tråder

  1. Hjertebank
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 18-01-13, 17:23
  2. Hjelp meg, jeg har så mye hjertebank!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 04-04-10, 10:47
  3. Hjertebank, er det forbigående?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-07, 11:41
  4. Ferritin og hjertebank...
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 8
    Siste melding: 22-02-07, 10:44
  5. Hjertebank og liothyronin??
    Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-04-06, 22:00

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn