Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
10-11-12, 15:17 #1
Hjertebank ved doseøkning
Hei kjære medsøstre og brødre!
Trenger litt råd og veiledning. Ble operert for svulst på skjoldbruskkjertel og måtte fjerne halve denne etter fødsel i 07. Prøvde lenge uten medisinering, men måtte til slutt kaste inn håndkle og prøve. Prøvde først Levaxin, men denne tolte jeg dårlig. Etter nok en periode uten, startet jeg opp med Armour. Disse reagerte jeg også på, fikk veldig angst og skjelvinger ved høy dose. Gikk da ned og det gikk bedre. Har alikevel ikke følt meg frisk, så jeg prøver nå å kombinere med litt Levaxin i tillegg. Prøver nå å øke Levaxin noe, men kjenner etter ca 14 dager på veldig uro i kroppen og hjertbank. Er dette vanlig og noe som en skal "holde ut", før det blir bedre, eller er det et tegn på at en skal trappe ned igjen???? Legen min er sykmeldt, så der er det lite råd og veiledning å få akkurat nå
-
10-11-12, 17:26 #2
Re: Hjertebank ved doseøkning
Hvordan er blodprøvene dine og hvolken dose tar du?
Og har du gått helt uten medisiner ei stund og gått rett på dosen du tar nå?
-
10-11-12, 17:35 #3
Sv: Hjertebank ved doseøkning
Problemet ditt kan være pga ulike årsaker. Den ene faltoren man skal ta i betraktnig (hvis jeg forstod deg rett) er at du har beholdt deler av kjertelen og dermed har en grad av egenproduksjon. Det andre som jeg blir litt usikker på er om du har en kreftdiagnose. I såfall så skal du ha en suprimert TSH som på sikt kanskje vil dempe din egenproduksjon i den delen av kjertelen du har igjen. Slik jeg forstår deg gikk du lenge uten medisiner. Det kan ha medført en belastning på binyrene dine som kan forklare symptomene du sliter med når du øker medisindosen din. Du bør i høyeste grad få testet dine binyrer.
-
10-11-12, 20:05 #4
Sv: Hjertebank ved doseøkning
Sofiemor har skrevet om det d. 24. marts 2009 (signatur-tråden):
Det lyder som om Sofiemor har hele tiden reageret skidt på Levaxin, og derfor er tiden nok inde til at skifte Levaxin ud med Thyroid, hvor alle thyreoidea-hormoner er allerede pakket ind i transport-proteiner, som "pakkes ud" efterhånden kroppen har brug for dem, hvorfor kroppen ikke behøver at trækkes med, på skift, hormonfald og stigninger fra tabletter, hvis indhold kommer ind i kroppen på en gang, når tabletten tages....
Det er, i hvert fald, ikke løsningen at holde fri fra Levaxin, så hellere skifte medicinen ud, fordi vedholdende hormonmangel kan man faktisk dø af...
Enig med Blondie.
Skifter man til Thyroid (eller bare fortsætter med Levaxin) efter at man har haft længere perioder helt uden medicin, da bør og skal dette gøres med samtidigt at leve konsekvent binyre-venligt og sørge for rette tilskud der støtter binyrefunktionen. Enten det eller bør man indstille sig på permanent halvdårligt liv, fordi tabletterne alene er ikke nok.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-11-12, 20:05 #5
Sv: Hjertebank ved doseøkning
Takker for svar! Enig i at det ser ut til at jeg toler levaxin dårlig! Har hatt en veldig stri høst med ny jobb og studier. Arbeidsmengden har økt fra 50 til 100%.
Ser heller ikke bort fra at dette har påvirket formen i negativ retning
Kanskje på tide å gjøre noe godt for binyrene, alt henger sammen
Lignende tråder
-
Hjertebank
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 18-01-13, 17:23 -
Hjelp meg, jeg har så mye hjertebank!
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 04-04-10, 10:47 -
Hjertebank, er det forbigående?
Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 13-03-07, 11:41 -
Ferritin og hjertebank...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 22-02-07, 10:44 -
Hjertebank og liothyronin??
Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 25-04-06, 22:00
Svar med sitat


Bokmerker