Fant denne siden når jeg googlet litt rundt for å finne info om tiden etter fjerning av hele skjoldbruskkjertelen. Ble operert torsdag i forrige uke, og alt gikk etter planen. De fjernet det de skulle, og kom ikke borti noe av det de må holde seg unna, heldigvis
Men nå er det en del spørsmål som popper opp i hodet mitt som jeg håper at kanskje noen her kan svare meg på
1. Mitt stoffskifte har hele tiden vært normalt før operasjonen, hva kan jeg forvente nå? Vil jeg garantert få plager ift stoffskifte, eller kan dette løse seg uten at jeg merker noe mer til det? Jeg har begynnt på levaxin.
2. hvor lenge er det normalt å være borte fra jobb ifb med denne type operasjon?
3. Jeg har lite smerter, heldigvis, (men en del ubehag) sliter dessverre med søvnen. Det har aldri vært noe problem før, men nå sover jeg flere netter kun 3-4 timer. Jeg merker at jeg blir utrolig sliten av det dagen etter, men ikke sånn at jeg nødvendigvis sovner. Sover gjerne en del ekstra etter et døgn. Merkelige saker dette her...
4. Grunnen til at jeg måtte fjerne hele skjoldbruskkjertelen var fordi den hadde vokst en del den siste tiden, og de var ikke helt fornøyde med celleprøven som ble tatt. Hva kan jeg forvente hvis de finner kreftceller? Behandling? Sykefravær på jobben?
5. Når er det greit å begynne å anstrenge seg igjen etter en slik operasjon? Med 3 barn og en mann som ikke er i bruk (;)) har det vært vanskelig å få hviile nok. Kan det være skadelig på noen måte?

Det ble litt spørsmål fra meg.

Håper på svar, og at dette er en plass jeg kan være når alle disse "dumme" spørsmålene popper frem i hodet mitt.

på forhånd takk