Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Det andre som jeg blir litt usikker på er om du har en kreftdiagnose. I såfall så skal du ha en suprimert TSH som på sikt kanskje vil dempe din egenproduksjon i den delen av kjertelen du har igjen.
Sofiemor har skrevet om det d. 24. marts 2009 (signatur-tråden):

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofiemor Vis post
Jeg blir behandlet med Levaxin etter struma-operasjon og påfølgende lavt stoffskifte. Etter at jeg begynte med 50 mcrg daglig fikk jeg en ro i kroppen som det var lenge siden jeg hadde følt på, og det var deilig. Men så gikk F4 litt ned (11), og jeg følte meg jo mer eller mindre sliten og syk hele tiden, så legen ville at jeg skulle øke dosen med 100mcrg i uken. Etter to uker ble jeg mer og mer urolig inni meg og ble stresset av alt og ingenting Det har nå gått 6 uker etter doseøkning, og jeg er fortsatt like urolig og ustabil i humør. Dette er veldig slitsomt og jeg lurer på om noen kan si noe om de har opplevd noe lignende. Det var jo så liten doseøkning. Kan den virkelig gi så store utslag? Da vil jeg heller være småsyk og rolig til sinns
Veldig takknemlig for svar
Det lyder som om Sofiemor har hele tiden reageret skidt på Levaxin, og derfor er tiden nok inde til at skifte Levaxin ud med Thyroid, hvor alle thyreoidea-hormoner er allerede pakket ind i transport-proteiner, som "pakkes ud" efterhånden kroppen har brug for dem, hvorfor kroppen ikke behøver at trækkes med, på skift, hormonfald og stigninger fra tabletter, hvis indhold kommer ind i kroppen på en gang, når tabletten tages....

Det er, i hvert fald, ikke løsningen at holde fri fra Levaxin, så hellere skifte medicinen ud, fordi vedholdende hormonmangel kan man faktisk dø af...

Enig med Blondie.

Skifter man til Thyroid (eller bare fortsætter med Levaxin) efter at man har haft længere perioder helt uden medicin, da bør og skal dette gøres med samtidigt at leve konsekvent binyre-venligt og sørge for rette tilskud der støtter binyrefunktionen. Enten det eller bør man indstille sig på permanent halvdårligt liv, fordi tabletterne alene er ikke nok.