Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Threaded View
-
04-11-12, 20:28 #16
Sv: SVÆRT plaget av parestesier, fascikulasjoner overalt og smerter som flytter på se
Legen sendte først inn en gang - fordi Riksh.p bad om nye prøver for å se om TSH fremdeles var for høy, de anbefalte "full sjekk". Så fikk jeg altså andre verdier enn på Riksen bare to små uker tidl.
Så var jeg på Norsk borreliosesenter og de krysset av på prøver de ville at fastlegen skulle ta, det var mange andre prøver enn disse stoffskifteprøvene. Derfor ble det sjekket enda en gang - og da igjen nye resultater..Labr Fürst har jo nokså like verdier de to gangene dette labr er brukt - med pos anti-TPO, men to andre labr (Riksen og Haukeland) finner altså ikke dette, langt i fra.. Jeg synes dette virker rart, for så vidt jeg har skjønt skal ikkje Anti-PTO svinge ila dagen heller. Det skal vere veldig stabilt..
Dessuten vet jeg at anti-PTO kan vere pos ved andre sykdommer også, revamtiske sykdommer som sjøgrens, revmatiod arthritt m.m..som har vært mistenkt hos meg..så jeg føler meg ikke trygg på hva dette er et uttrykk for..(om det i det hele tatt er riktig at den er pos.) Jeg nevnte dette til en annen lege, som sa at verdien av PTOen abs er viktig, fordi den pleier å være enda høyere ved andre sykdommer enn hypothyrose..men jeg føler meg mest forvirret nå..og får altså ikke tatt nye prøver. Er litt frista til å tro på legene at stoffskifteverdiene mine er fine (men fare for at jeg utvikler hypothyreose), og at plagene mine må skyldes noe helt annet, men ikke lett når man famler i blinde..det er slitsomt å sette seg inn i så mange ulike sykdommer også -bli redd for alt mulig. Jeg er mest redd for MS (har vært for ALS) fordi alle mine symptomer passer godt inn i et MS-bilde, og jeg vet det kan ta tid før det vises på MR f.eks..
Hjertesukk..og klem!
Lignende tråder
-
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Parestesier/kiling i huden
Av Ingvild i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 03-11-12, 16:00 -
Plaget av Graves!!
Av LivF i forumet Graves sykdomSvar: 17Siste melding: 04-01-12, 15:15 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02

Svar med sitat

Bokmerker