Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Hybrid View
-
03-11-12, 16:00 #1
Sv: SVÆRT plaget av parestesier, fascikulasjoner overalt og smerter som flytter på se
Relatert: anbefales å lese tråden om Ataxi
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
04-11-12, 14:16 #2
Sv: SVÆRT plaget av parestesier, fascikulasjoner overalt og smerter som flytter på se
Tusen takk for info Anisa.
Jeg blir rett og slett ikke klok på stoffskiftet mitt og betydningen av prøvene. Nå har tre uilke lab kommet til HELT forskjellige verdier på kort tid..
På Rikshp i slutten av sept ble TSH målt til 4.2 (0.50-3.6)
mens anti PTO var <26 (<100)
Fritt T4:16 (8.0-21)
Prøve tatt 3.10 av fastlege sendt til labr Fürst ga disse svarene:
TSH: 1.4 (0.20-4.0)
Fritt T4: 18 (11-23)
Fritt T3: 4.4 (3.5-6.5)
Anti-TPO: 163 (<100)
S-TRAS <0.8 (<1.0)
Prøve tatt 23.10 av fastlege sendt til labr Fürst ga disse svarene:
THS: 1.7
Fritt T4: 15.5
Anti-TPO: 171
Prøve også tatt 23.10, men til et annen labr (ved Haukeland) (sammen med andre prøver som måtte dit):
Thyr.perox.antistoff er 16 (<50)
Jeg visste ikke hva thyr.perox.antistoff var, men legen skreiv til meg at dette var det samme som Anti-TPO.
Hvordan kan dette henge på greip??
Hvordan kan ulike labr få SÅ ulike verdier?? Prøve tatt 23.10 til to ulike labr gir svarer den ene Anti TPO på 171 og den andre 16!! Og helt ulike ref.omr..Jeg er mildt sagt forvirra.
Kan noen forstå dette og forklare? Legen vil ikke ta flere prøver..
Kan plagene mine forstås ut fra slike verdier?? Legen sa at det ikke var aktuelt med noen behandling nå, men at jeg står i fare for å utvikle lavt stoffskifte..Dersom det er riktig at jeg har pos Anti-TPO da..
Takk for engasjement Anisa!Snilt. Plagene mine er forstatt de samme, men har gått 5 uker på antibiotika for mulig kronisk borreliose nå..
Det var ikke så lett for meg å forstå alt du skrev, men kan man testes for hyperalanineia gjennom blodprøve? eller må man prøve slik diett som du skriver her? hørtes krevenede ut å kutte ut så mange varer. Har du gode forslag til hva jeg KAN spise? Lettere å gjennomføre da.. jeg vil gjerne prøve.
Kommende uke skal jeg til coloskopi pga pos kalprotektinprøve som tyder på inflammasjon i tarmen..så må først få det gjort i hvert fall.
Ataxia har jeg ikke i den forstand at jeg ikke har problem med motorikken, dvs jeg skjelver på fingrene, men ellers ikke problem med det. Men de andre vanskene som er beskrevet i linken har jeg jo..jeg kan dette forstås utfra mine stoffskifteverdier da??
Ingen vet hvilken mageinfeksjon jeg hadde i jan da ingen prøver ble tatt da.
Jeg hadde EKSTREM diaré i 5 døgn, svart...
når det roet seg beg jeg på jobb igjen og trodde det var over, men så kom smertene i hoftene og beina og fascikuasjoenen og parestesiene....og H....var i gang..:(
Campylobacter bakterie ble mistenkt pga svart (blod?) avføring og nervesymptomene etterpå, men ingen vet..
Da jeg fikk ekstrem diaré igjen i aug, ble det tatt dyrkn av virus og bakterier, neg. så kalprotektinprøve som var positiv. Derfor skal jeg denne uke ta coloskopi..magen er ok nå..(tross antibiotika i fem uker)
Jeg googlet litt og får inntrykk av at hyperalaninemia kan bli avslørt av blod og urinprøve, og da vil jeg kanskje tro jeg er testet for det? dette kan jeg evt spørre legen min om neste gang..
Lignende tråder
-
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Parestesier/kiling i huden
Av Ingvild i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 03-11-12, 16:00 -
Plaget av Graves!!
Av LivF i forumet Graves sykdomSvar: 17Siste melding: 04-01-12, 15:15 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02

Svar med sitat
Hvilken virusinfektion var det? Er du blevet undersøgt for hvad for et virus det var, eller var diagnosen lægernes antagelse?

Bokmerker