Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Har du forresten tenkt på å skaffet det dosett? Jeg kjøper ukesdosetter fra "enklere liv" butikkene. En ukesdosett er med 7 rom og passer perfekt mitt dagsforbruk av piller. Jeg fyller 6 slike og da klarer jeg meg noen dager.
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Dosett: jeg har tre. Den største de har på apoteket er for liten... Og noe er dråper, noe er gel, noe er tabletter. Ikke lett å ha alt det i en dosett Så akkurat nå bruker jeg kun en bitteliten dosett til min T3 dose, som jeg fikser hver kveld. Så har jeg et morgenrituale, og et kveldsrituale med hver sine piller. Det hadde vært deilig om noe kunne kuttes vekk!
Blondies pointe er vældig mentalt "aflastende". Og denne aflastning - mental ro - kan være næsten lige så nyttig som pillerne.

Hvis du søger på http://www.amazon.co.uk med søgeord Pill dispenser, kommer der mindst et par hundrede forskellige, prisrimelige dosetter frem. Bl.a. denne

Og det er rigtig nok, at du kan ikke lett å ha dråber og gel i dosetten, men du kan have f.eks. en rød perle for dråber, og en blå perle for gel, inde i rette rummet i dosetten. Eller to perler i samme rum, hvis noget skal tages to gange om dagen.

Når du fjerner en perle for hver gang du tager dråber/gel, har du styr på sagen. Du slipper for senere at tænke dig træt af forsøg på at huske om de er eller ikke er taget. Ingen perle tilbage i dosette-rummet = medicin taget.

Det er guld værd, kan jeg hilse at sige. Sjældent er der noget som stresser SÅ stærkt, som flere forgæves forsøg på at huske noget man er usikker på...