Heisann
Du skriver at du er diagnostisert med Graves, men ingenting om symptomene du hadde når du ble syk. Føler du deg syk på samme måte da som du gjør nå? Hvordan så prøveresultatene dine ut i den perioden du følte deg helt fin? Hva er FT3 resultatet ditt?

For å svare på det du spør om så er det ganske vanlig at endokrinologer avviser pasienter med lavt stoffskifte, men at de avviser pasienter med høyt stoffskifte er mer uvanlig. Jeg er helt sikkert på at dette gjøres på bakgrunn av de "flotte prøvesvarene" dine. Her behandles med andre ord prøvesvaret og ikke pasienten.

Vil også gjøre deg oppmerksom på at det kan være at du er på tur til å få lavt stoffskifte både som følge av behandlingen du har fått og fordi de autoimmune reaksjonene ikke er utredet nok (ut fra den info du har gitt kan jeg ikke se at du skriver om anti TPO er målt hos deg). Lavt og høyt stoffskifte kan begge gi både hodepine og hjertebank, selv om mange leger ikke tror det.

Min anbefaling til deg. Vent to uker og krev deretter å få tatt nye prøver kl 0800 om morgenen. I tillegg til de prøvene du allerede har tatt bør du få tatt anti TPO, FT3, B12, folat og d vitaminer. Klokkeslettet for prøvetakningen er kjempeviktig, men ikke bry deg med å diskuter dette med legen (dette er det vanlig at de har lite kunnskap om). Bare spør om du kan komme tilbake morgenen etter å ta prøvene, fordi det passer best for deg.