Sitat Opprinnelig skrevet av Halla Vis post
Ut fra ditt siste innlegg forstår jeg det slik at det er blitt "skilsmisse". Stemmer det? Jeg hadde tenkt å spørre om du ikke burde vurdere den situasjonen du levde i, for det hørtes ut som det brøt deg mer ned enn det bygde opp, og for en som sliter med helsa er det bare enda mer ødeleggende. Alle voksne må jo få velge sin livsstil og sine relasjoner, men det hørtes ut som du la en annen mal på et godt samliv enn det din samboer gjorde. Ja, det hørtes ut som dere var skikkelig på kollisjonskurs. Er du nå alene, så gratulerer med friheten (den rette dukker nok opp en gang ). Bruk den til å bygge opp igjen helsen og tilværelsen - lykke til!
Det stemmer ja. Vi har brutt opp. Vet ikke hva jeg skal si til det. Hun har rettet seg etter meg i alle år. Orket ikke jeg noe så hang hun seg på og orket heller ikke noe etter en stund. Mens jeg var der nede i utlandet merket jeg endringene hos henne. Hun gadd ikke lenger ta like stort hensyn til maset mitt om hyposyk på den og den måten. Jeg kan jo skjønne henne også da. Hvem gidder år ut og år inn være med en som nesten aldri fungerer bra. Nå syter ikke jeg spesielt mye, men det hoper jo seg opp en del misnøyekommentarer med årene. Takler den retningen hun har valgt mye bedre nå. Hun får gjøre sitt. Jeg får gjøre mitt. BDSM ligger ikke for meg. Jeg er sjalu og trofast, hun ikke. Kollisjon og kollisjon? Vi greier (eller vi foretrekker) fremdeles å være veldig intime og vi krangler heller ikke. Men som sagt vi skal ende det.

Generelt liker jeg frihet, men jeg håper ikke jeg blir singel lenge. Irritasjon over hva den andre måtte foreta seg i forholdet er bare peanuts mot det å være ensom og føle at noe mangler i livet. Etter at jeg har flyttet og byttet lege skal jeg gjøre som best jeg kan for å bli bedre. Det som er litt forvirrende er jo at jeg hadde det bra lenge på 75 mcg. Ikke topp, jeg var ikke mitt gamle jeg. Men jeg hadde mening i livet. Alltid noe å se frem til også hadde jeg uendelig mye lettere for å være sosial. Så skjedde det noe et eller annet sted rundt 2010. Jeg ble brutt ned og har aldri kommet meg opp igjen. Var oppe 3-4 måneder vinteren 2012. Så var det ned igjen til sommertider. So much for at jeg trenger lysbehandling om morgenen og er vinterdeprimert.

Interessant lesing om kortisol og binyrer. Jeg kjenner til det meste der fra før, men en repetisjon er aldri feil. Akkurat nå føles det supertiltak å gå løs på noe slikt. Jeg har for bare få dager siden vært hos lege og hadde hastetime for samlivsbrudd og jeg venter på en mindre operasjon. Det føles litt mye å begynne å mase om prøver av ditt og datt oppi alt dette. Apropos Balderklinikken. Har hørt det er sykt dyrt å få gjort noe der. Jeg er veldig fattig nå. Sett at man skal sjekke en del blodprøver og ha en samtale verdørende helsen sin. Hvor mye må man ut med?