Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Hos meg som har både Graves og Hashimoto ser jeg en sammenheng med hvordan blodprøvene svinger og hva som skjer i kroppen.
Den tiden jeg var sterkt underbehandlet og hadde altfor lavt stoffskifte, så datt håret av i dotter, og jeg så ut som jeg var i ferd med og komme i puberteten når det gjelder kroppshår; hadde bare noen dunete fjon under armene og i skrittet, og nærmest "barberte" legger/underarmer. Håret ble tørt og risete. Øyenbrynene mine har dog alltid vært intakte.
Når stoffskiftet svinger mot høyt, så vokser hår og negler ekstremt fort og jeg mister ikke hår av betydning, men krøllene mine "flater ut". Når stoffskiftet svinger høyt, blir håret mitt fett, noe som ikke er vanlig for meg.
DA skjønner jeg hvorfor jeg begynte å få fett hår i vår/sommer! Har ikke hatt fett hår siden min pure ungdom, og kunne ikke forstå hvor dette kom fra nå. Men altså - jeg hadde nå for høy T3 etter noen måneder på Erfa. De årene jeg har vært syk har jeg også vært merkverdig glatt på leggene - tidligere var de helst overgrodd av mørk pels . Greit med noen som oppklarer saker og ting .