Viser søkeresultater 1 til 10 av 95
Threaded View
-
20-10-12, 19:48 #11
Sv: Har hatt lavt stoffskifte siden 1996. Gråteferdig.
Hej I-D-M
Du har kommenteret i den anden tråd, men jeg svarer her...
Artiklen i Mat og Helse er fra 2005, og du har været syg siden 1996. Vil det sige at de har ladet dig vegetere på sølle 75 mcg i samtlige 16 år?– Jeg er bitter! Ni år av livet har vært delvis bortkastet takket være leger som ikke gadd å høre på meg. Jeg var trøtt hele døgnet. «Du er deprimert,» sa de. Etter en tid ble jeg alvorlig deprimert, ja, men det var fordi ingen tok meg på alvor, forteller Erlend (27). Han er en av mange menn som er rammet av «kvinnesykdommen» hypotyreose lavt stoffskifte.
Erlend føler seg misforstått og overkjørt av helsevesenet. Det er noe galt når man nesten må grine seg til at legen skal ta en blodprøve. Like ille er det at leger ofte trekker konklusjoner uten å høre på pasientene. Kartet stemmer ikke alltid med terrenget. Slik er det med blodprøver og de såkalte referanseområdene også. Man kan ha alle symptomene på lavt stoffskifte uten at det nødvendigvis vises på en blodprøve. Depresjon og angst er også en del av sykdomsbildet. Det er mange som blir feilbehandlet med «lykkepiller». Hadde jeg ikke fått tyroksin, hadde jeg ikke levd i dag. Ikke det at jeg var «dødssjuk», men fordi jeg ikke hadde orket å leve mer...
Stadig flere menn pådrar seg typiske «kvinnesykdommer» uten at leger eller forskere helt vet hvorfor. En av dem er lavt stoffskifte. Mange leger neglisjerer symptomene. Kvinner har i mange år kjempet for å bli tatt på alvor når de kom trette og smådeppa til legen, og resepten har ofte vært tunge medikamenter. Først da Aftenpostens redaktør Per Egil Hegge tok opp problemet for noen år siden, ble det fart i sakene. Likevel er det fortsatt vanlig at leger vegrer seg mot å sjekke stoffskiftet med en enkel blodprøve. Mange blir derfor både feildiagnostisert og ikke minst feilmedisinert.
Les mer: Matoghelse.no
Har det aldrig strejfet dig, at noget må være rivende galt med din behandling? 16 år er lang tid at leve med en sygdom, som ikke mindst svækker det kognitive. Utroligt, at et sygt menneske, i dagens Skandinavien, kan blive SÅ svigtet, som du er blevet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat

Bokmerker