Sitat Opprinnelig skrevet av I-D-M Vis post
Har gitt henne frie tøyler i hvert fall. Så var det løst, men jeg føler det er forbanna cheesy og litt småekkelt. Vi hadde det riktig så trivelig i går i hvert fall. Men nå føler jeg meg elendig. Føler jeg kommer til kort på de aller fleste områder. 34 år og har egentlig ikke oppnådd noe som helst. Eller har gått ned 4 kilo i vekt da og gjennomført et knallhardt behandlingsprogram.

Har hatt lavt stoffskifte siden 1996. Jeg har ingen ferske blodprøver, men jeg kan ordne det snart. Har målt alt mulig greier før. B12 og ferritin tror jeg var normalt. D-vit, testo og SHBG er de verdiene som har vært utenfor normalen.

Vet ikke det med libido. Det er nok riktig at det er en del ting i min kropp som ikke fungerer optimalt. Og jeg har jo mange ganger gjennom disse årene følt null lyst og interesse. Man kjenner igjen tegnene sammen med en haug andre symptomer. Men uansett har jeg liksom aldri hatt noen sterk drive for å ha sex med folk. Heller ikke før jeg ble syk, men da var jeg også bare 18 år da. Jeg onanerer. Holder da det?

Tok anti depressiva for ca 2 måneder siden. Det gjør ingenting. Det er bare luft. Men så var jeg ikke deprimert heller da. Bare ute av det. Ikke fornøyd med verden. Får ikke ut mitt potensiale og ting er ikke så moro som de skal være. Alt det skal liksom anti depressiva løse? Jeg vet jo hvordan det henger sammen. Gjennom disse 16 årene har det jo vært perioder der ting er ganske bra. Alt bare detter på plass og jeg skjønner jo da at det er stoffskiftet som har bedret seg. Det har også vært perioder der ting har sett uendelig mye verre ut enn nå. Hadde i mange år tanker om å ta eget liv, men nå er de tankene over for lengst.

Jeg bruker levaxin 75 µg. Tar ingenting annet. Det har funket før, men nå lurer jeg på om behovet har endret seg og at dosen er for høy. Magefølelsen sier det og den er ofte rett. Noe burde gjøres i hvert fall. Jeg har vært sykemeldt og har gått på anti depressiva. Det løser ingenting. Noen må se på kroppen min sin kjemi.
Det var da en utrolig liten dose med Levaxin du går på! Si meg, har ikke legen sagt at du skal øke dosen med jevne mellomrom til du føler deg ok? Og så har du vært syk i 16 år Det er jo tydelig at du sliter med at stoffskiftet er alt for lavt - jeg nærmest føler resignasjonen gjennom det du skriver. Det er så trist, for en ung mann i sin beste alder skal ha et bedre liv enn det du gir uttrykk for. Jeg har sønner på +/- din alder, og jeg hadde blitt temmelig lei meg om en av dem hadde det slik.

Du må nok nå ta noen grep sjøl. Først og fremst komme deg til lege og få tatt nye prøver (og legg dem ut her så får du "faglig" vurdering ). Så må du være klar over at folk kan gå i mange år og føle seg noenlunde bra på kun Levaxin, men så er det ikke nok lenger. Da kan man øke dosen, kombinere med Liotyronin, eller det beste for de fleste som sliter: gå over til tyroid.

Antidepressiva hjelper ikke, men nok T3 kan hjelpe masse! Det får du nok ikke på den lille dosen du tar. Og så bør du kanskje bytte lege