Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
16-10-12, 20:06 #2
Re: Højt anti-TPO - er der mon nogen der kan råde mig?

Velkommen hit!
Først av alt, er alle blodprøver tatt om morgenen?
Grunnen til at jeg spør er at TSH forandrer seg gjennom dagen, og det riktigste svaret får man om prøven er tatt klokken åtte om morgenen.
Så høy anti-TPO som du har, tilsier at du har Hashimoto, den auto-immune varianten av lavt stoffskifte.
TSH på over 7 betyr at hypofysen din har oppdaget at stoffskiftet er for lavt, og derfor sender signaler til skjoldbruskkjertelen om og produsere mer av for-hormonet FT4.
Din FT4 på 13,8 er heller ikke noe og skryte av, selv om den fremdeles er innenfor "normalområdet". Jeg ville kjent meg som noe katten har dratt med inn med så lav FT4.
På veien gjennom kroppen blir FT4 omdannet til det virksomme hormonet FT3. Du har ikke prøvesvar av FT3, bare av total T3, men den ligger også helt i bunnen.
De aller fleste av oss som er stoffskiftesyke trenger at FT4 ligger helt i topp av referanseområdet, noen av oss trives best over referanseområdet.
Utifra blodprøvesvarene dine vil jeg tolke det som du har lavt stoffskifte i tillegg til at det er konstantert at du har anti-TPO som vil gjøre stoffskiftet ditt enda lavere.
Jeg ville presset på for og få starte på medisiner.
Stoffskiftet ditt vil bli svakere og svakere, og du har allerede symptomer på for lavt stoffskifte, så hvorfor vil legene vente til du er enda dårligere?
Lignende tråder
-
ERFA over 5 grains? Har nogen prøvet det?
Av sofia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 22-01-11, 11:03 -
Noen som kan råde ang. fastlege?
Av Ingvild i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 06-06-10, 16:55 -
Vil nogen kigge på mine tal?
Av bellebellen i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 22-11-08, 23:26 -
Lav TSH, normal FT4, højt ANTI-TPO
Av brits i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 25-08-06, 17:05 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker