Sitat Opprinnelig skrevet av Kiwi123 Vis post
Takk.
"Problemet" er vel at jeg ikke er diagnostisert med lavt stoffskifte, så dermed tenker de at symptomene ikke kan skyldes dette. Men jeg kjenner meg usikker når jeg er jeg får ulike prøvesvar med så kort tid i ml prøvetakingene og prøvesvar som tyder på at jeg "med stor sannsynlighet kommer til å utvikle lavt stoffskifte".
Vet noen hvor denne boka kan kjøpes?
Ser ikke ut som den er i salg lenger, men jeg fant: http://www.nb.no/utlevering/nb/9dda3...#&struct=DIV68

Dette er 1. utgaven, de oppl. jeg ref. fra er på side 69.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kiwi123 Vis post
Tily: ser det står at du har mange symptomer tross "normale" prøver. kanskje du er i samme situasjon som meg?? Hva er prøvebehandling med naturlig thyroid? Er det trygt?
Siden du har fått påvist forhøyet TSH og anti-TPO burde du vært diagnostisert med lavt stoffskifte, slik har jeg i alle fall oppfattet at det bør være. Mine prøver er alle innenfor "normalt", så vi er ikke helt i samme båt, bortsett fra at vi deler frustrasjonen over våre plager, og den båten er vi mange i ....

Prøvebehandling med naturlig thyroid (medisin laget av thyreoideakjerelen fra gris) betyr for meg at jeg har bestilt det på nettet, og bruker pr. nå 90 mg/dgl. Jeg har ikke opplevd det som problematisk, men har heller ikke blitt det jeg vil kalle bedre. Jeg tror ikke det er farlig i en periode.

Det ser ikke ut til at jeg får tak i mere, tilgangen er høyst usikker. Se andre tråder om dette. Det er best å få det gjennom lege, enten naturlig thyroid eller levaxin som er den syntetiske medisinen.

Har du forresten forsøkt tilskudd med magnesium ? Google symptomer på magnesiummangel, og du vil finne mye relevant.

Håper det beste for deg