Takk. Dette er en ny "verden" for meg, og jeg skjønner jeg har mye å lære.
Jeg var altså til utredning på nevrologisk sengepost på Rikshospitalet for en liten mnd siden, og fikk da vite at TSH var for høy, men ellers ok, og da jeg kom hjem tok fastlegen nye blodprøver, som viste pos anti-PTO, ellers akseptabelt, som han sa. Jeg har ringt legekontoret og brev med verdiene er på vei til meg, og jeg har skrevet til Rikshospitalet og bedt om utskrift av alle prøveres, men ikke fått noe der i fra enda. Det er sikkert prøver de ikke har fått svar på enda, og så venter de med å sende til de har alt..
Både overlegen og ass.legen jeg hadde på Rikshospitalet sa at jeg ikke hadde lavt stoffskifte enda, men stod i fare for å få det, og det samme sa fastlegen. På konkret spm om disse stoffskifteverdiene kunne ha noe som helst med mine nevrologiske symptomer å gjøre, sa de alle tydelig at det var høyst usannsynlig. Det hører også med til historien at alle mine symptom kom etter en svært hissig mageinfeksjon i jan. Jeg kan som sagt lite om stoffskifte og mulige symptomer, så jeg har jo tenkt at det de sa er riktig. Min fastlege er erfaren, og jeg har ingen "bedre" å bytte til, og jeg vet ikke noe om legene på Riksh.p. De er jo ikke endokrinologer, men jeg tenkte at de kan mye om symptomer fra nervesystemet som jeg har, og mulige årsaker, så jeg har liksom ikke hatt noen grunn til å mistenke dem for å feilinformere meg. Men så ble jeg usikker da jeg fant historier her inne om symptomer/plager som minner om mine, selv om jeg er at jeg nok mangler flere av de mer "typiske" symptomene ved stoffskifteproblematikk. Når jeg har verdiene skal jeg skrive igjen. Blir glad om noen har innspill.