Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Threaded View
-
07-10-12, 13:49 #12
Sv: Parestesier/kiling i huden
Hei igjen!
Får håpe de finner ut hva som feiler deg. Hva er det legene tror mest på? Har du i det hele tatt symptomer på lavt stoffskifte, for jeg vil ikke si at dine plager høres ut som typisk stoffskifte-relatert....men jeg er heller ingen lege da men har litt peil da jeg også jobber i helsevesenet.
Når det gjelder mineraler og vitaminer, så er det ikke alltid nok å ha de innenfor normalverdien hvis man har lavt stoffskifte, da flere stoffer som Selen, Magnesium og Vitamin D er veldig viktige for stoffskiftet og skal ligge i øvre grense/litt over normalomrdet.Jeg går til en privat-lege som kan mer om stoffskiftet og tar daglig tilskudd av disse vitaminene og mineralene (har vel og merke jernmangel og D-vitamin mangel). Om det er behandlingen med Liothyronin (T3 i motsetning til T4 som er Levaxin) eller vitaminene som er årsaken til at jeg føler meg bedre det vet jeg ikke...men jeg følte meg uansett bedre etter jeg startet opp med dette i kombinasjon hos den nye legen i Januar.
Må bare få presisere at jeg ikke har smerter i kroppen og ellers er lite plaget av leamus (leamus er jo også et normalfenomen) men bare disse parestesiene av og til. Jeg er enig i at det kan kjennes ut som gåsehudfølelse, men noe mer enn det kan jeg ikke si at det er....har ikke alt det andre du beskriver..men vet at andre her på forumet har beskrevet det også som maur under huden..Min teori er også at det er gåsehuden er en psykisk reaksjon på stress o.l.
Hvis jeg hadde vært deg ville jeg fortsatt utredningen hos nevrolog/revmatolog. Hvis det ikke fører frem, ville jeg oppsøkt en privat stoffskifte lege, men bare hvis du har symptomer på lavt stoffskifte og litt avhengig av hva blodprøvene dine viser.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
Lignende tråder
-
Myxødem huden
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 18Siste melding: 16-08-13, 14:27 -
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Større pigmentforandringer i huden?
Av Atina i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 01-08-12, 20:56 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 7Siste melding: 17-06-11, 11:21 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 20-12-09, 01:57

Bokmerker