Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Threaded View
-
07-10-12, 11:51 #3
Sv: Fascikulasjoner (leamus)
Hei og tusen takk for svar.
Jeg har for et par uker siden vært innlagt på Rikshospitalet og det ble tatt en masse prøver, deriblant stoffskifteprøver. Jeg fikk bare muntlig tilbakemld av legen om at min TSH var forhøyet, men ellers var det ok. Hun sa noen ville nok ha behandlet dette, andre ikke. Og at det kan utvikle seg. Hun ville at fastlegen skulle ta nye prøver for å "dobbeltsjekke". Det er gjort, men ikke fått svarene enda. Jeg skal skrive til Rikshospitalet at jeg ønsker utskrift av alle prøvesvar.
Ellers var det veldig interessant å lese dette om allodyni. Jeg har tenkt at jeg IKKE har allodyni fordi "parestesiene" er der uansett om jeg har på meg klær eller ikke, men blir MYE verre av kontakt med klær/laken, og jeg kan absolutt ikke gå med tettsittende bukser. Har brukt mye penger på ny garderobe, og går kun i shorts hjemme.Jeg har bare hørt at allodyni betyr at ikke-smertefulle stimuli skaper smerte, men jeg vil ikke beskrive det jeg har som "smerte", men det kribler, "nervene danser/hopper/spretter", det sildrer, sitrer, og følelse av at små regndråper treffer meg, at noen partier på huden er iskalde/vibrerende/våte.. Men det passer for så vidt ganske godt inn under dynamisk allodyni, så det er kanskje det jeg har.
Blir glad om noen kan dele erfaringer med meg - noe som har hjulpet? Hva kan man gjøre? Jeg blir sprø...Og jeg har jo ikke bare dette, men enormt med fascikulasjoner overalt, og smerter som stadig flytter seg (typiske nevropatiske smerter). Jeg vet jo ikke om dette har noe som helst med stoffskiftet mitt å gjøre, men leter desperat etter forklaringer og hjelp.. Legen sa mine nevrologiske plager ikke kunne henge sammen med stoffskifteverdiene, men jeg ble nå usikker når jeg leste flere tilfeller på dette forumet..ass.lege nevrolog vet vel ikke mest om dette..
Takk for info!
klem
Lignende tråder
-
Parestesier
Av Vilje i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-11-12, 13:44 -
Parestesier/kiling i huden
Av Ingvild i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 03-11-12, 16:00 -
Plaget av Graves!!
Av LivF i forumet Graves sykdomSvar: 17Siste melding: 04-01-12, 15:15 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02

Svar med sitat

Bokmerker