Hei Anisa og tusen takk for inspill

Jeg er helt enig i at alt ikke skal aksepteres uten å gjøre grundige undersøkelser på egen hånd, jeg har lest masse men det er fremdeles mye jeg ikke finner svaret på. Legen dro den slutningen at det mest sannsynlig deride seg om Graves på bakgrunn av opplysninger jeg kunne gi ham om min tilstand. Jeg har antagligvis slitt med periodevis løpsk stoffskifte i mange år, dette med uro i kroppen, våkne av sitringer om natten og nattesvette har vært en plage i flere år og da er det ikke alltid at man har målbare antistoffer til slutt etter som jeg har forstått. Videre så er min mormor strumaoperert og min søster har også testet postiv på antistoffer for noen år siden. Jeg vet ikke hvorfor mitt stoffskifte tar slike kjempehopp oppover for så å nesten normalisere seg igjen og hva det kan være hvis det ikke er Graves men jeg er fremdeles under utredning og skal til scintigrafi undersøkelse om et par uker.

Dette med nattesvette og hjertebank var imidlertid noe jeg trodde jeg skulle få slippe når stoffskiftet mitt nå nesten er for lavt men dengang ei:(
Og det som gjorde meg litt nervøs i tillegg var at legen sa at man ikke opplevde nattesvette og hjertebank med lavt stoffskifte og at stoffskifte kunne ikke variere så mye i løpet av et døgn at det er lavt på formiddagen når jeg eventuellt tar blod prøver til å bli høyt igjen om kvelden når jeg legger meg.