Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Tråd: Ny med høyt stoffskifte
Threaded View
-
19-09-12, 17:45 #21
Sv: Ny med høyt stoffskifte
Heisan

Her følger en liten oppdatering på tråden.
Jeg har nå vært hos spesialist og fått Neo Merzacole om jeg har tatt i litt over en mnd. Før jeg begynnte å ta medisinen hadde FT4 fallt fra 47 til 23 av seg selv. Jeg tok 20mg (4*5 mg) i døgnet den første tiden og planen var at dette skulle reduseres til en døgndose på 10 mg (5 mg*2) etter en mnd. Jeg var imidlertid til kontroll etter 20 dager og fikk beskjed om å halvere dosen allerede da forde FT4 hadde allerede fallt til 12,3 (litt i laveste laget etter hva jeg forsto)
Stoffskiftet er definitivt ikke høyt lenger men jeg sliter fremdeles med veldig ubehagelige symptomer. Øynene mine er veldig lysømfintlig og jeg fryser veldig i perioder. Jeg er ofte kvalm og svimmel og blir veldig lett bilsyk, selv når jeg kjører selv. (før kunne jeg lese når jeg var passasjer uten at det påvirket meg) Pulsen er sakte men hard og jeg sliter veldig om nettene. Da stiger pulsen og kroppstemperaturen og jeg får veldig sjelden en god natts søvn, er også kvalm om natten. Legen min sier at dette med pulsøkning og varmefølelse om natten ikke har tilknytning til stoffskifteproblemene mine, han sier det kan ikke variere så mye i løpet av et døgn så han mener det må være noe annet som gjør det, noen andre som har erfaring med dette?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker