Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Sekundær hypothyreose?
Threaded View
-
17-10-10, 18:09 #8
Sv: Tolkning av blodprøvesvar
Folat har jeg målt, vitamin D ville ikke legen måle da han mente at jeg hadde fått tilstrekkelig med sol sommeren 2010. Hvorfor det ikke ble målt jan. 2008, det husker jeg ikke. Kolesterol er også målt. Så det er på tide og ta nye prøver igjen, selv om det bare er to mnd siden sist?
Vel, her er resultatene for folat og kolesterol:
Jan. 2008
Folat: 16,9 (>5,7)
HDL-kolesterol: 1,2 (1.0 - 2.7)
LDL-kolesterol: ikke målt
S-kolesterol: 3,8 (2.9 - 6.1)
Aug. 2010
Folat: 9,7 (>5.7)
HDL-kolesterol: 1,1 (1.0 - 2.7)
LDL-kolesterol: 3,3 (1.4 - 4.7)
S-kolesterol: 5.0 (1.4 - 4.7)
Referanseområdene er noe forskjellig da det er to forskjellige labaratorier som har analysert prøvene. (Legekontoret og Furst)
Jeg skal vel være glad for at skjoldkjertelen min er frisk, men jeg må innrømme at det litt frustrerende og ikke bli bedre. Du skriver at TSH ikke har reagert på den lave verdien av fT4. Jeg ser at den har økt fra 1,2 til 2,1 mellom de to blodprøvene, men det er kanskje av liten betydning? Er det andre stoffskifteprøver som er av betydning, som legen ikke har tatt?
Jeg noterer meg at jeg skal snakke med legen angående vitamin D, selen og sink. Får håpe han er mer medgjørlig denne gangen.
Takk for hjelpen, dere!
Til dere andre som forhåpentligvis leser, kom gjerne med innspill hvis dere tenker noe. Jeg vil helst være best mulig rustet til ny legetime denne uken.
Lignende tråder
-
TSH-testen fejler ved sekundær og tertiær hypothyreose
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 3Siste melding: 24-11-10, 11:07 -
TSH-testen fejler ved sekundær og tertiær hypothyreose
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 24-11-10, 11:07

Svar med sitat
Bokmerker